علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ

یکی از مشکلات رایجی که کاربران ماشین لباسشویی سامسونگ ممکن است با آن مواجه شوند ، آبکشی نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ است. دلایل مختلفی سبب بروز این مشکل می شوند که قصد داریم در این مقاله به بررسی و توضیح کامل هر یک از این دلایل بپردازیم. اگر شما هم از ماشین لباسشویی سامسونگ استفاده می کنید و پروسه آبکشی کردن لباسشویی با مشکل مواجه شده است تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ

علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که لباس ها را برای شستشو داخل ماشین لباسشویی انداخته باشید اما متوجه می شوید که همچنان کثیفی و کف شوینده روی لباس باقی مانده است. اگر چنین اتفاقی برای شما هم افتاده باشد به این معنی است که ماشین لباسشویی در مرحله آبگیری دچار اختلال شده و شستشوی نهایی را انجام نمی دهد.

این مورد نشانه وجود ایراد در بخش خاصی از ماشین لباسشویی می باشد که باید توسط تکنسین متخصص ماشین لباسشویی سامسونگ عیب یابی و بررسی شود دلایل مختلفی موجب آبکشی نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ می شوند که مهم ترین آن ها خرابی پمپ تخلیه، خرابی و انسداد فیلتر پمپ تخلیه دستگاه، انسداد شلنگ تخلیه، وجود مشکل در برد و یا تایمر دستگاه، وجود ایراد در شیر برقی ماشین لباسشویی، بلندی شلنگ، انسداد لوله فاضلاب محل و یا مسیر خروجی آب هستند.

دلایل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ

  • خرابی پمپ تخلیه

بروز ایراد در پمپ تخلیه یکی از اصلی ترین عوامل آبکشی نکردن لباسشویی سامسونگ می باشد. چرا که پمپ تخلیه یکی از مهم ترین قطعات دستگاه شما محسوب می شود. وظیفه این پمپ تخلیه کردن آب داخل ماشین لباسشویی است. زمانی که این قطعه دچار مشکل شود باید توسط تعمیرکار حرفه ای تعویض شود.

  • خرابی و انسداد فیلتر پمپ تخلیه

علت دیگر آبکشی نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ، وجود ایراد و انسداد فیلتر پمپ تخلیه دستگاه شما است. وظیفه فیلتر پمپ نیز، تخلیه آب است. این فیلتر دقیقا قبل از پمپ تخلیه قرار دارد و از ورود اشیایی مانند سکه، دکمه و… که در لباس های شسته شده در ماشین وجود دارند، جلوگیری می کند. این گونه این اشیا به پمپ تخلیه نخواهند رسید. در صورتی که فیلتر پمپ خراب شود در نتیجه آن اشیا به پمپ خواهند رسید و ممکن است به آن نیز آسیب برسانند. فیلتر پمپ باید هر سه ماه یکبار تمیز شود.

  • انسداد شلنگ تخلیه

انسداد و جدایی شلنگ تخلیه، یکی دیگر از دلایل عدم آبکشی لباسشویی است. این شلنگ پشت دستگاه و یا زیر سینک ظرفشویی آشپزخانه شما قرار دارد که در صورت انسداد به هر دلیلی ، آب تخلیه نخواهد شد. شلنگ تخلیه را چک کنید تا دچار گرفتگی و یا پیچ خوردگی نشده باشد و یا از محل خود جدا نشده باشد. با برطرف کردن این انسداد، مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی شما برطرف خواهد شد.

  • بلندی شلنگ لباسشویی

اگر اندازه شلنگ لباسشویی شما بلند باشد، در این شرایط نیز تخلیه آب با سرعت بسیار کمی انجام خواهد شد. اندازه استاندارد و نرمال این شلنگ بین ۷ تا ۸ متر است. در واقع می توان گفت که اندازه این شلنگ باید از نصف ارتفاع دستگاه شما بلندتر باشد تا تخلیه آب را به درستی انجام دهد.

  • وجود مشکل در برد دستگاه

دلیل دیگری که می توان برای عدم آبکشی ماشین لباسشویی در نظر داشت، وجود ایراد در برد ماشین لباسشویی است. همانطور که می دانید برد یکی از قطعات بسیار مهم و اصلی در ماشین لباسشویی به شمار می آید. در واقع برد مانند مغز دستگاه عمل می کند و دستورات را به سایر قطعات صادر می کند تا هر کدام فعالیت خود را انجام دهند. حال تصور کنید اگر مشکلی در این قطعه به وجود بیاید ، قطعات دیگر نیز ایراد پیدا می کنند که یکی از همین ایرادات عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی است.

  • ایراد در شیر برقی ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل تخلیه نشدن آب از لباسشویی ، خراب شدن شیر برقی است. این قطعه آب را در دیگ ماشین لباسشویی هدایت می کند. و اگر این قطعه دچار مشکل شود آب به اندازه کافی وارد دیگ نخواهد شد و همین موضوع باعث می شود که برنامه شستشو به درستی اجرا نشود. که در نتیجه باعث بروز مشکلاتی چون آبکشی نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ می شود.

  • انسداد لوله فاضلاب محل و یا مسیر خروجی

آخرین علتی که سبب بروز این مشکل می شود ، مربوط به انسداد لوله فاضلاب محل شما و یا مسیر خروجی آب می باشد. تنها گیر کردن یک تکه پارچه یا یک تکه لباس کوچک در این مسیر خروجی آب باعث خواهد شد که لوله فاضلاب مسدود شود و این گونه شما شاهد عدم تخلیه آب از دستگاه خود خواهید بود.

تعمیر آبکشی نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی یکی از وسایل پر کاربرد و اساسی هر خانه ای به شمار می رود که بروز هرگونه مشکلی در آن می تواند سبب اتلاف وقت و هزینه شود. یکی از این مشکلات آبکشی نکردن ماشین لباسشویی سامسونگ است. در این مقاله مهم ترین دلایل بروز این مشکل را توضیح دادیم.

در صورتی که شما هم با این مشکل در ماشین لباسشویی سامسونگ خود رو به رو هستید توصیه می شود با نمایندگی لباسشویی سامسونگ تماس بگیرید. کارشناسان حاضر در این نمایندگی در سریع ترین زمان ممکن در محل شما حاضر می شوند تا مشکل پیش آمده را برطرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *