تعویض پنل شکسته تلویزیون سامسونگ

پنل شکسته تلویزیون سامسونگ یکی از اتفاقات ناگوار و ناراحت کننده ای است که ممکن است برای کاربران این دستگاه رخ دهد. تلویزیون یکی از نیاز های اصلی منازل ایرانی ها است و می توان گفت یکی از برند های محبوب کاربران ایرانی همان تلویزیون سامسونگ است . اصلی ترین و گران قیمت ترین بخش و قسمت یک تلویزیون ال ای دی و ال سی دی سامسونگ بی شک پنل و یا همان صفحه نمایش آن است که ارزش آن با ارزش یک تلویزیون سامسونگ برابری می کند. اما بایستی بررسی کرد که در صورت ترک خوردن یا شکستگی صفحه نمایش تعویض پنل شکسته تلویزیون تنها راه ممکن است یا خیر می توان آن را تعمیر نمود؟

خرابی پنل تلویزیون سامسونگ یک اتفاق نسبتا معمولی است که به دلایل مختلفی ممکن است اتفاق بیافتد. خرابی پنل تلویزیون سامسونگ  برای کاربرانش بسیار پر هزینه خواهد بود. چرا که تعمیر و تعویض پنل یا صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ نیازمند دقت و وسواس فراوانی است وباید با حوصله و دقیق بررسی شود. ما در این مقاله قصد داریم به این معقوله بپردازیم.

معرفی انواع مختلف پنل های تلویزیون سامسونگ

  • پنل ال سی دی

در پشت صفحه اصلی این پنل ها که روی یک صفحه دیگر قرار می گیرد یک بک لایت وجود دارد که توسط لامپ فلورسنت نور را در تمام سطح صفحه نمایش پخش می کند و باعث یکنواخت شدن نور در سطح پنل می شود . در صورتی که صفحه اصلی دستگاه بشکند،، تنها راه حل تعویض پنل شکسته سامسونگ است.

  • پنل ال ای دی

نور در این نوع پنل ها توسط یک سیستم نورافشانی بر سطح صفحه نمایش پخش می ‌شود و دارای یک نور پس زمینه برای واضح تر شدن تصاویر و افزایش رزولوشن هستند. بنابراین برخلاف تلویزیون سامسونگ های ال سی دی که دارای سیستم بک لایت برای پخش یکنواخت نور می باشند از لامپ هایی برای روشن کردن پیکسل ها استفاده می شود.

  • پنل او ال ای دی

در این نوع صفحه نمایش ها وضوح و کیفیت تصویر زیاد بوده و صفحه نمایش دارای پیکسل هایی است که خاموش و روشن شدن آن ها ، باعث نمایش تصاویر می‌شود. یکی از ویژگی های این پنل ها این است که هنگام مواجه شدن با رنگ سیاه چراغ های تصویر خاموش نموده و رنگ سیاه را با غلظت زیاد و بهترین شکل ممکن نمایش می دهند.

پنل شکسته تلویزیون سامسونگ

یکی از مشکلات رایج بین کاربران پنل شکسته تلویزیون سامسونگ است شکستگی پنل شکسته یا ترک خوردن آن است که ممکن است برای شما اتفاق بیافتد. دلایل مختلفی ممکن است باعث این اتفاق و حادثه شود از جمله : هنگام تغییر دادن مکان تلویزیون،اسباب کشی ،اصابت یک جسم خارجی به صفحه نمایش تلویزیون و ….. . در بیشتر مواقع پنل شکسته  تلویزیون سامسونگ مشکلی غیرقابل حل است.

چرا که شرکت ‌های تولید کننده‌ ی تلویزیون، صفحه نمایش تلویزیون را بصورت جداگانه به فروش نمی ‌رسانند. و هیچ بازاری برای فروش صفحه نمایش دست دوم وجود ندارد. همین امر صفحه نمایش تلویزیون را به گران ترین بخش تلویزیون مبدل کرده است. به طوری که گاهی اوقات هزینه تعویض پنل شکسته تلویزیون با قیمت یک تلویزیون برابری می کند.

چگونه می توانیم از شکستگی پنل تلویزیون جلوگیری کنیم؟

در این قسمت به راهکار هایی اشاره می کنیم که احتمال شکستگی پنل تلویزیون شما را کاهش می دهد. با رعایت این نکات از شکستگی پنل تلویزیون سامسونگ  خود جلوگیری می کنید.

  1. یکی از راهکار ها خرید محافظ صفحه ی تلویزیون است. بسیاری از محافظ صفحه ها ضد آب هم هستند که در برابر ضربه و مایعات از صفحه تلویزیون محافظت می‌کنند.
  2. تلویزیون خود را به دیوار نصب کنید. این باعث می شود احتمال ضربه و برخورد اشیا با تلویزیون کاهش پیدا کند.
  3. هنگام بازی خونسردی خودتان را حفظ کنید و چیزی سمت تلویزیون پرتاب نکنید.

هیچ کدام از موارد بالا به طور قطعی نمی تواند مانع شکستگی پنل تلویزیون باشد، ولی تا حد زیادی احتمالش کاهش می یابد.

تعویض پنل تلویزیون سامسونگ

تعویض پنل شکسته تلویزیون سامسونگ چگونه انجام می شود؟

معمولا تعویض پنل شکسته تلویزیون سامسونگ  یک عملیات پیچیده و حرفه‌ای است که دانش و مهارت و تجربه بسیاری را می طلبد. بهتر است تعمیر و تعویض پنل شکسته توسط یک متخصص و تکنسین نمایندگی تلویزیون سامسونگ صورت گیرد .برای تعویض پنل تلویزیون، ابتدا باید پنل قدیمی را باز کرد.

سپس طبق دستورالعمل‌ های تولید کننده و یا کتابچه‌ ی راهنمای تلویزیون پنل قدیمی را با پنل تلویزیون جدید جایگزین کنید.در چنین شرایطی، معمولاً تعمیر پنل تلویزیون مقدور نیست و نیاز به تعویض پنل و یا در بعضی موارد تعویض تلویزیون دارید. در صورت تمام شدن مدت زمان گارانتی تلویزیون شما باید به تعمیر پنل تلویزیون توسط تکنسین های مجرب و کارآمد با آگاهی از نوع پنل و مدل تلویزیون خود مراجعه کنید.

برای مثال، اگر تلویزیون سامسونگ شما دارای پنل ال ای دی باشد، پنل جدید باید از همان نوع جایگزین آن شود.

نکات مهم تعویض پنل تلویزیون سامسونگ

در اینجا نکاتی که باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • پنل جدید باید با پنل شکسته قدیمی مطابقت داشته باشد و شامل فشار آرام کننده برای صفحه نمایش باشد.
  • باید به سیم ‌های کابل پنل تلویزیون سامسونگ توجه کرده و اطمینان حاصل شود که همه‌ی کابل ‌ها درست و در جای خودشان هستند.
  • با پیچ‌ های موجود در پنل جدید، پنل را به بدنه یا فریم تلویزیون بچسبانید.
  • در آخر، پیش از بستن پوشش پنل جدید، مطمئن شوید که همه‌ی سیم ها به درستی وصل شده ‌اند و تمام قطعات به درستی نصب شده ‌اند.

تعویض پنل شکسته تلویزیون سامسونگ

با توجه به آنچه تاکنون گفته شد پنل تلویزیون از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است و جز اجزای اصلی و مهم تلویزیون محسوب می شود و شکستگی پنل تلویزیون سامسونگ در واقع شکستگی لیکوئید آن است. تعمیر پنل به عنوان تعویض کردن بخش لیکوئید آن ممکن است، اما تعمیر لیکوئید یا پنل شکسته تلویزیون سامسونگ امکان پذیر نیست. در حال حاضر امکان تعمیر لیکوئید آبخورده و یا دارای خط و قعطی قابل تعمیر است اما شکستگی لیکوئید یه هیچ وجه قابل تعمیر نیست.

بنابراین تنها راه استفاده مجدد از تلویزیون سامسونگ تعویض پنل شکسته آن است. خوشبختانه امروزه  با وجود ارتباطات گسترده و خدمات فراوان جهت تلویزیون ‌های سامسونگ امکان تعویض پنل تلویزیون های سامسونگ با کمترین قیمت امکان‌پذیر است.

برای تعویض پنل شکسته یا معیوب تلویزیون سامسونگ لازم است تا قاب‌های تلویزیون باز و پنل به طور کامل جدا شود. با توجه به شکننده بودن لیکوئید پنل باز و قیمت بالای آن این عمل باید در محیط کاملا مناسب و با دقت انجام شود. بنابراین بهتر است تعمیر یا تعویض پنل شکسته تلویزیون سامسونگ در یک مرکز تخصصی و توسط تکنسین های حرفه ای نمایندگی سامسونگ صورت پذیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *