نمایندگی سامسونگ

تنظیم دمای یخچال سامسونگ

تنظیم دمای یخچال سامسونگ

نحوه تنظیم دمای یخچال سامسونگ چگونه است؟ (اموزش تصویری تنظیم دمای یخچال سامسونگ) تنظیم کردن دمای یخچال امری ضروری می باشد که به عمر مواد غذایی داخل یخچال تاثیر می گذارد. دما اگر کم باشد، مواد غذایی یخ می زنند و اگر دما بالا باشد، اقلام داخل یخچال خراب شده و کپک می زنند. معمولا اکثر افراد نمی دانند چه دمایی برای یخچال شان مناسب است. برای همین در این مقاله به نحوه تنظیم دمای یخچال سامسونگ میپردازیم.

تنظیم دمای یخچال سامسونگ چه اهمیتی دارد؟

تنظیم بودن دمای یخچال از فاسد شدن، مواد غذایی و رشد باکتری ها جلوگیری می کند. معمولاً دمای مناسب برای جلوگیری از رشد باکتری ها، بین ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد است. ولی تنظیم نکردن دمای یخچال، باعث می شود کمپرسور یخچال سخت کار کند و در دراز مدت باعث خراب شدن، کمپرسور یخچال می شود. درنتیجه باید تعمیر کمپرسور، توسط تکنسین های با تجربه در زمینه تعمیرات یخچال سامسونگ انجام گیرد. بهتر است بدانید که دمای یخچال در فصل زمستان و فصل تابستان متفاوت است. پس در ادامه با ما در این مقاله از نمایندگی بخچال سامسونگ همراه باشید.

نحوه تنظیم دمای یخچال سامسونگ

تنظیم کردن دمای یخچال فریزر سامسونگ به مدل یخچال بستگی دارد. نحوه تنظیمات دما، در مدل های مختلف متفاوت است و در دفترچه راهنمای یخچال سامسونگ شما نحوه دقیق آن آمده است. به طوری که دمای مطلوب داخل فریزر، معمولاً میان ۳ تا ۴ درجه زیر صفر است. در حالی که دما داخل یخچال ها، باید بین ۳ تا ۴ درجه بالای صفر، تنظیم شود. بهترین دما برای یخچال های سامسونگ، ۳درجه سانتیگراد است. و بهترین دما برای فریزر سامسونگ، منفی ۱۹ درجه سانتیگراد میباشد.

البته دمای مناسب یخچال ها میتواند، در زمستان و تابستان تغییر کند. بهترین تنظیم دمای یخچال در فصل زمستان برای یخچال های سامسونگ، حدود یک تا دو درجه سانتیگراد می باشد. اما دما در تابستان بهتر است بین ۲تا ۴ درجه سانتیگراد تنظیم شود. برای تغییر فصل ها بهتر است، دمای یخچال سامسونگ خود را، روی این درجات تنظیم کنید.

تنظیم دمای یخچال سامسونگ

نحوه تنظیم دمای یخچال دیجیتال سامسونگ

تنظیم دمای یخچال دیجیتال سامسونگ، فرایند پیچیده ای خواهد داشت. اگر کنترل کننده دما در قسمت، جلوی یخچال قرار دارد؛ در ابتدا باید، قفل تغییر دمای یخچال را باز کنید؛ سپس درجه آن را تنظیم کنید. به مدت سه ثانیه دکمه، Unlock دستگاه را نگه دارید، تا قفل روی صفحه نمایش، به شکل قفل باز شده تغییر کند. سپس می توانید با استفاده از دکمه، Refrigerator temperature  یا Cooling temperature دمای یخچال را، کم و زیاد کنید.

در ادامه به دکمه های مربوط به دما در یخچال های دیجیتال سامسونگ می پردازد با ما همراه باشید.

دکمه تنظیم دما fridge/refrigerator یا ref temp در یخچال ساید سامسونگ

در یخچال ساید سامسونگ، دکمه fridge/refrigerator مربوط به تنظیمات، دمای داخل یخچال میباشد.

  1. دکمه fridge چند ثانیه را نگه دارید، تا دکمه فعال شود.
  2.  بازه دمایی بین ۱ تا ۷ درجه برای یخچال شما قابل تنظیم میباشد.
  3. دما را میتوانید روی ۳ یا ۴ درجه تنظیم کنید.

 

نحوه تنظیم دمای یخچال دیجیتال سامسونگ

دکمه تنظیم دما freezer یا FRE temp در یخچال ساید سامسونگ

در یخچال ساید سامسونگ، دکمه freezer وظیفه تنظیم، دمای فریزر را برعهده دارد.

  1. دکمه freezerچند ثانیه نگه دارید، تا دکمه فعال شود.
  2. بازه دمایی بین -۱۴ تا -۲۵برای فریزر شما، قابل در دسترس است.
  3. دمای فریزر سامسونگ خود را، روی -۱۷ یا -۱۸ تنظیم کنید.

نحوه تنظیم دمای یخچال دیجیتال سامسونگ

دکمه power freeze در یخچال ساید سامسونگ

  1. ۳ثانیه، دکمه power freeze را نگه دارید، تا دکمه فعال شود.
    نکته: این واژه به معنی، یخ زدن پر قدرت است.
  2. این حالت به مدت ۷۲ ساعت، در دمای -۲۵ درجه فعال می­ماند. سپس بعد از اتمام کار، دوباره به حالت اول برمی­گردد.
    نکته:
    در هنگام استفاده از این سیستم، مصرف انرژی بالا است.
  3. برای متوقف کردن این عملکرد، دکمه power freeze را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید.
  4. اگر می خواهید حجم زیادی از محصولات را فریز کنید، باید این عملکرد را از یک روز قبل، فعال کنید.

اموزش تصویری تنظیم دمای یخچال سامسونگ

اگر دقیق متوجه نحوه تنظیم دمای یخچال سامسونگ خود نشدید، نگران نباشید. در پایین به صورت گام به گام نحوه تنظیم دمای یخچال سامسونگ را آورده و ویدئوی مربوطه را نیز قرار داده ایم.

یخچال های سامسونگ دارای دکمه های مجزایی در کنترل پنل برای تنظیم دما هستند.

  1. به کنترل پنل یخچال خود نگاهی بیاندازید. اگر دستگاه دارای یخ ساز است، در جلوی دستگاه یا بالای یخساز کنترل پنل قرار گرفته است.
  2. به دکمه های FRIDGE (یخچال) و FREEZER (فریزر) دقت کنید. دکمه فریزر در قسمت سمت چپ و دکمه یخچال معمولا در سمت راست کنترل پنل قرار دارد. توجه داشته باشید گاهی دکمه فریزر با نام FRE TEMP و یخچال با نوشته REF TEMP مشخص می شود.
  3. برای تغییر دمای یخچال سامسونگ، دکمه FRIDGE یا REF TEMP را فشار دهید. زمانی که یک بار این دکمه را فشار می دهید، دمای فعلی یخچال نمایش داده می شود.
  4. با فشار دادن پشت سرهم این دکمه، می توانید دمای یخچال سامسونگ خود را از سرد به سردترین تغییر دهید. پیشنهاد می شود دمای یخچال را بین ۳ تا ۴ درجه سانتی گراد نگه دارید.
  5. اگر می خواهید دما را بالا ببرید، به فشردن دکمه ادامه دهید. پس از رسیدن به پایین ترین حالت، به بالاترین دمای ممکن بازگشت می کند.

اموزش تصویری تنظیم دمای فریزر سامسونگ

  1. به کنترل پنل یخچال خود نگاهی بیاندازید. اگر دستگاه دارای یخ ساز است، در جلوی دستگاه یا بالای یخساز کنترل پنل قرار گرفته است.
  2. برای تغییر دمای فریزر سامسونگ ، باید دکمه FREEZER یا FRE TEMP را فشار دهید. با یک بار فشار دادن، دمای فعالی فریزر به شما نمایش داده می شود.
  3. به صورت مکرر دکمه را فشار دهید تا دما کاهش بیابد. شما می توانید از بین دمای سرد تا سردترین، درجه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  4. اگر می خواهید دما را بالا ببرید، به فشردن دکمه ادامه دهید. پس از رسیدن به پایین ترین حالت، به بالاترین دمای ممکن بازگشت می کند.

تنظیم دمای یخچال سامسونگ در تابستان و زمستان

بسیاری از ما فکر می کنیم یخچال ها می توانند خودشان را با دمای محیط سازگاری دهند، اما چنین نیست. در طول ماه های گرم، توصیه می شود برای تنظیم دمای یخچال سامسونگ خود در تابستان دما را کاهش دهید. این به دلیل دمای گرم تر محیط و افزایش مصرف غذاهای سرد است. همچنین در این فصل بیشتر درب یخچال باز و بست می شود و دمای گرم به داخل دستگاه ورود پیدا می کند.

برای جلوگیری از گرم شدن یخچال، بهتر است ترموستات را تا ۵ درجه سانتی گراد کاهش دهید. بهترین دمای یخچال در فصل تابستان ۳ درجه سانتی گراد می باشد و بهتر است فریزر روی  -18 تا -۲۰ درجه سانتی گراد تنظیم شود.

از طرفی در ماه های سرد، بهتر است دما را یک درجه بالا ببرید. این کار فشار روی کمپرسور را کمتر کرده و اقلام داخل را بیش از حد سرد نمی کند. پیشنهاد می شود برای تنظیم دمای یخچال سامسونگ خود در زمستان ، دما را بین ۳ تا ۴ درجه سانتی گراد نگه دارید. دمای فریزر نیز باید -۱۸ درجه سانتی گراد باشد.

البته دمای مناسب یخچال ها میتواند، در زمستان و تابستان تغییر کند. بهترین تنظیم دمای یخچال در فصل زمستان برای یخچال های سامسونگ، حدود یک تا دو درجه سانتیگراد می باشد. اما دما در تابستان بهتر است بین ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد تنظیم شود. برای تغییر فصل ها بهتر است، دمای یخچال سامسونگ خود را، روی این درجات تنظیم کنید.

کلام آخر

اگر با مشکلات دمایی رو به رو هستید، شاید نیاز به کمک یک تکنسین حرفه ای داشته باشید. شماره 02165116453 برای ثبت درخواست تعمیر یخچال در تهران + ضمانت ۶ تا ۱۲ ماهه حاضر است!

همچنین به این نکته را توجه کنید؛ که هرچه دمای یخچال سرد باشد، موتور یا کمپرسور یخچال شما بیشتر کار میکند،تا دمای مورد نظر دستگاه را تولید کند. همین امر باعث خرابی، موتور یا گاز دستگاه میشود؛ و باعث یکسره کار کردن یخچال خواهد شد. البته یخچال ها در فصل تابستان، یک درجه می تواند بالاتر از دمای مطلوب باشد. معمولاً در شرکت های تولید کننده یخچال فریزرها، دمای مناسب هر مدل یخچالها را، در راهنمای مربوط به خودش می نویسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *