نمایندگی سامسونگ

علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

خاموش شدن ماشین ظرفشویی سامسونگ در حین کار یا توقف آن در وسط سیکل کار و شست و شوی ظروف  از جمله مشکلاتی می باشد که ممکن است شما  با آن مواجه شوید. و حتی  این مشکل در بسیاری از مواقع نیز نگران کننده خواهد بود.

 با توجه به اینکه برخی از دلایل توقف ظرفشویی در حین کار، ممکن است خرابی در قطعات مهم داخلی و حتی مدار و سیم کشی های آن باشد، لذا لازم است برای رفع این مشکل از نمایندگی ماشین ظرفشویی سامسونگ درخواست کمک و دریافت خدمات کنید. در این مقاله اصلی ترین دلایل خاموش شدن ماشین ظرفشویی سامسونگ  در حین کار را بررسی خواهیم نمود.

علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی سامسونگ

اصلی ترین دلایل خاموش شدن ماشین ظرفشویی سامسونگ

  • قطع جریان برق

یکی از رایج ترین و اصلی ترین دلایل خاموش شدن  ماشین ظرفشویی سامسونگ  و قطع شدن ناگهانی آن وجود نوسان برق و قطع شدن جریان برق می باشد. این مشکل نه تنها به دلیل قطع جریان برق منزل و پریدن فیوز می باشد، بلکه خرابی کابل برق و دو شاخه پریز نیز می تواند منجر به ایجاد این مشکل گردد. پس از برقراری مجدد جریان برق اگر ظرفشویی به درستی کار نمی کند، لازم است با توجه به توضیحات دستگاه عملیات ریست را انجام دهید.

  • خرابی محافظ جریان برق

به منظور جلوگیری از آسیب وارد شدن به ماشین ظرفشویی لازم است  از محافظ های برق استفاده شود که تاثیر بالایی بر افزایش طول عمر دستگاه خواهد داشت. محافظ جریان برق خود نیز یک وسلیه برقی بوده و به دلایل مختلف ممکن است دچار خرابی شده و مانع از ورود جریان برق به ماشین ظرفشویی سامسونگ گردد.

  • خرابی میکروسوئیچ

 سیستم داخلی ماشین ظرفشویی به گونه ای طراحی شده است که در صورت باز بودن درب، هیچ یک از برنامه های شستشو اجرا نشده و عملکرد دستگاه متوقف می گردد. میکروسوئیچ های تعبیه شده در ماشین ظرفشویی سامسونگ وظیفه شناسایی حالت باز و بسته بودن درب را برعهده دارند، در برخی از مواقع ممکن است خراب شوند.

در صورت عدم کارکرد صحیح و خرابی میکروسووئیچ ممکن است درب بسته به اشتباه باز تشخیص داده شود و منجر به توقف ناگهانی ظرفشویی در حین کار گردد. با مولتی متر می توان بررسی نمود که آیا این قطعه سالم است و جریان از آن عبور می کند یا خیر.

  • خرابی قفل درب ماشین ظرفشویی

 زبانه در نظر گرفته شده برای قفل شدن درب ماشین های ظرفشویی نقش بسیار مهمی در روشن یا خاموش شدن دستگاه دارند. به طوری که با خراب شدن این قطعه درب ظرفشویی به طور کامل بسته نخواهد شد و در نهایت منجر به خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی میشود.

  • خرابی فیوز حرارتی

یکی از راهکارهای در نظر گرفته شده برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به ماشین های ظرفشویی سامسونگ  در صورت افزایش بیش از اندازه دما در آن ها، قرار دادن فیوز حرارتی در دستگاه می باشد. این قطعه پس از تشخیص افزایش بیش از اندازه دمای داخلی دستگاه، جریان موتور و برد را متوقف نموده و باعث می شود تا ظرفشویی در حین کار متوقف شود.

 خراب بودن این قطعه در بسیاری از مواقع باعث می شود تا دمای داخلی دستگاه به درستی تشخیص داده نشده و منجر به توقف  ناگهانی دستگاه  در حین سیکل کار شود.

  • قطع جریان آب ماشین ظرفشویی

اجرای هر یک از برنامه های شستشوی ماشین های ظرفشویی مستلزم ورود آب به درون دستگاه به اندازه کافی می باشد، در غیر این صورت برنامه اجرا نمی شود. در نتیجه اگر به طور ناگهانی ماشین ظرفشویی روشن از کار کردن ایستاد، بهتر است جریان آب ساختمان را چک کنید. همچنین ممکن است خرابی شیر برقی نیز در بروز این مشکل نقش داشته باشد و مانع از ورود آب به درون دستگاه شود.

تعمیر خاموش شدن ماشین ظرفشویی سامسونگ
  • خرابی برد الکتریکی

برد الکتریکی نقش مغز را در ماشین های ظرفشویی و سایر لوازم الکتریکی بر عهده دارد و به دلایل مختلف ممکن است به مدارات آن آسیب هایی وارد شده و عملکرد دستگاه با اختلال مواجه شود. به طوری که در بسیاری از مواقع علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی سامسونگ را باید در خرابی برد آن جستجو کرد.

لازم به ذکر است که این قطعه بسیار حساس بوده و با توجه حساس بودن  دستگاه لازم است تعمیر آن را به تکنسین های متخصص نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ بسپارید.

  • خراب شدن پنل ماشین ظرفشویی

رابط انسان با برد الکتریکی و سایر قطعات داخلی برای اجرای برنامه های مختلف ظرفشویی، پنل و دکمه های موجود در آن می باشد. این دکمه های پنل هر یک دارای معنا و مفهوم خاصی هستند. خراب شدن پنل و دکمه های موجود در آن باعث می شوند تا برنامه ریزی دستگاه به درستی صورت نگیرد و منجر به خاموش شدن ماشین ظرفشویی سامسونگ در حین کار شود.

 بررسی وضعیت پنل ماشین ظرفشویی سامسونگ کاملا تخصصی بوده و لازم است به تیم های حرفه ای در واحد تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ  سپرده شود.

  • خراب شدن المنت حرارتی ماشین ظرفشویی

خرابی در المنت یا شکسته شدن آن از دیگر مواردی می باشد که می توان به عنوان علت توقف ناگهانی وخاموش شدن ماشین ظرفشویی سامسونگ در حین کار در نظر گرفت. برای اطمینان از خراب بودن این قطعه لازم است دمای آب دستگاه را بررسی کنید، اگر دمای آب پایین باشد در این صورت خراب بودن المنت تقریبا قطعی خواهد بود.

  • از کار افتادن فن

فن موجود در ماشین های ظرفشویی سامسونگ وظیفه تبادل دمای درون دستگاه با بیرون را بر عهده دارد تا از داغ شدن زیاد ظرفشویی جلوگیری شود. همان طور که اشاره شد، در صورت داغ شدن دمای درون دستگاه جریان به موتور و برد انتقال پیدا نخواهد کرد و در نهایت خاموش شدن ناگهانی ظرفشویی را شاهد خواهیم بود. وضعیت کار کردن فن نصب شده در کنار درب دستگاه را بررسی و در صورت وجود خرابی آن را تعمیر یا با قطعه جدید تعویض کنید.

تعمیر خاموش شدن ماشین ظرفشویی سامسونگ

در برخی مواقع مشاهده می شود که ظرفشویی حین فعالیت شستشوی خود به صورت ناگهانی خاموش می شود که این مسئله می تواند بسیار ناخوشایند باشد. زیرا موجب می شود تا ظروف به درستی شسته نشده و آلودگی بر روی ظروف و درون دستگاه باقی بماند.

به طور کلی علت بروز این مشکل به دلیل ایجاد ایرادات و خرابی های مختلفی در سایر قطعات و بخش های دستگاه می باشد که باید سریعا رفع گردد.

در صورتی که در سریع ترین زمان اقدام به عیب یابی و رفع مشکل دستگاه خود نکنید، سایر قطعات آن ممکن است خراب شده و موجب از کار افتادگی کامل دستگاه شوند.

برای این منظور می توانید از نمایندگی ماشین ظرفشویی سامسونگ درخواست عیب یابی و تعمیر دستگاه خود را ثبت کنید. تکنسین های متخصص و حرفه ای ما در مرکز تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ آماده خدمت رسانی در بخش تشخیص و تعمیر به مشتریان خود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *