دلایل خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون سامسونگ

یکی دیگر از مشکلات رایج در کیفیت تصاویر تلویزیون می توان به پدیدار شدن خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون سامسونگ اشاره نمود. این مشکل و آسیب می تواند برای هر تلویزیونی پیش بیاید. معمولا این خطوط در قالب رگه هایی نازک رنگی یا شفاف که گاهی به صورت افقی و گاهی عمودی و یا مورب هستند ظاهر می شوند.

 و از بالا تا پایین صفحه نمایش امتداد دارند. دیده شدن این خطوط کیفیت تصاویر تلویزیون را تحت تاثیر قرار می دهد، که این اختلال لذت تماشای تصاویر با کیفیت را مختل می نماید. ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا دلایل ظاهر شدن خطوط افقی و عمودی در تلویزیون سامسونگ را بررسی نماییم.

دلایل خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون سامسونگ

دلایل رایج در ظاهر شدن خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون سامسونگ

یکی از مشکلات رایجی که بسیاری از کاربران تلویزیون سامسونگ با آن روبه رو می شوند، ظاهر شدن خطوط افقی و عمودی بر روی صفحه تلویزیون است. در ادامه مهم ترین دلایلی که باعث بروز این مشکل در تلویزیون سامسونگ می شوند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  1. آسیب دیدن کابل LVDS

این کابل وظیفه اش اتصال صفحه اصلی تلویزیون به پنل می باشد. و این اطمینان حاصل می شود که سیگنال های ویدئویی به درستی انتقال یافته است. آسیب دیدگی یا شل شدن این کابل می تواند یکی از دلایل ظاهر شدن خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون سامسونگ باشد.

  1. خرابی برد تیکان تلویزیون

مسولیت پردازش سیگنال های ویدئویی و هدایت پیکسل ها روی صفحه  نمایش تلویزیون بر عهده برد تیکان تلویزیون است. حال اگر این برد دچار آسیب و یا خرابی گردد می تواند سبب ظاهر شدن خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون گردد.

  1. خراب شدن کابل HDMI

کابلHDMI  یک نوع وسیله ارتباطی در تلویزیون است که با اتصال این کابل می توان برای انتقال تصاویر، فیلم ها، صدا و … استفاده کرد. گاهی اوقات ایراد و مشکل ارتباطی با خود تلویزیون ندارد بلکه به علت کهنگی و یا خرابی کابل اتصال است. در صورت وجود خطوط رنگی بر روی تلویزیون، ابتدا کابل ها را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که همه اتصالات به درستی متصل شده باشد. در صورت نیاز آنها را تعویض کنید و از کابل های با کیفیت استفاده کنید.

  1. پنل LCD معیوب

شدید ترین و پر هزینه ترین علت ظاهر شدن خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون مربوط به معیوب بودن پنل LCD است. این مشکل می تواند ناشی از نقص ساخت، آسیب فیزیکی یا مشکلات داخلی در پانل باشد. در صورتی که خطوط به صورت ثابت و بدون تغییر ظاهر می‌شوند، ممکن است نشان‌دهنده مشکلات فنی در پنل باشد.

  1. گرمای بیش از حد

گرمای بیش از حد نیز منجر به مشکلات مختلفی در دستگاه های الکترونیکی از جمله تلویزیون می شود، از جمله ظاهر شدن خطوط عمودیو افقی . دمای بالا می تواند بر اجزای داخلی تلویزیون تأثیر بگذارد و باعث بروز مشکلاتی در صفحه نمایشگر شود.

  1. آسیب و ضربه خوردن

وارد شدن ضربه فیزیکی به تلویزیون ، مثل ضربه یا افتادن تصادفی، می تواند به قطعات داخلی تلویزیون از جمله پنل LCD آسیب برساند. و این امر منجر به ظاهر شدن خطوط افقی و عمودی گردد.

  1. نوسانات جریان برق

در صورت وجود نوسان در جریان برق امکان دارد خطوط رنگی در تصویر تلویزیون سامسونگ به وجود بیاید. چراکه نوسان برق باعث سوختن قطعات داخلی مهم تلویزیون از جمله بک لایت یا برد تصویر می شود، و کیفیت تصاویر را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب ایجاد خطوط می گردد.

با استفاده از ولتاژ استاندارد و همچنین یک محافظ برق استاندارد می‌تواند از این نوع مشکلات جلوگیری کند.

چگونه خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون را برطرف کنیم؟

چگونه خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون را برطرف کنیم؟

  1. کانال ورودی دستگاه را تغییر دهید
  2. نظیمات تصویر دستگاه خارجی را با تلویزیون چک کنید
  3. تست تصویر انجام دهید
  4. کابل‌ها ارتباطی را چک کنید
  5. دستگاه‌های خارجی را چک کنید
  6. به پشت تلویزیون یک ضربه‌ی آرام بزنی
  7. تلویزیون را از برق بکشید
  8. نرم‌افزار تلویزیون را آپدیت کنید
  9. تلویزیون خود را ریست فکتوری کنید

تعمیر خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون  سامسونگ

ظاهر شدن خطوط افقی و عمودی روی تلویزیون سامسونگ می تواند مشکل آزاردهنده ای باشد، و حس ناحوشایندی را ایجاد کند اما با دارا بودن دانش مناسب و راهنمایی حرفه ای، می توان به طور موثری آنها را برطرف نمود.

تکنسین ها و کارشناسان زبده ما در نمایندگی سامسونگ برای رفع این مشکل به شما یاری می رساند. و با تشخیص درست و تعمیر سریع تلویزیون به شما کمک می کنند تا با اطمینان حاصل شده از تجربه تماشای واضح و بدون وقفه تلویزیون خود لذت ببرید.

 با علم و داشتن آگاهی از دلایل احتمالی بروز خطوط افقی و عمودی در اغلب موارد می توانید با بازیابی تلویزیون خود مشکل را برطرف نمایید.اما در مواردی برای تشخیص درست و تعمیر توصیه می شود با یک تکنسین کار بلد در نمایندگی تلویزیون سامسونگ مشورت نمایید تا علت اصلی مشکل را به راحتی تشخیص داده و نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *