نمایندگی سامسونگ

علت صدا دادن لباسشویی سامسونگ

اگر  شما از ماشین لباسشویی سامسونگ یا هر دستگاه و برند دیگری استفاده می کنید، به هردلیلی ممکن است به هنگام کارکردن آن، گاهی صداهایی خاص که قبلا از لباسشویی نمی‌شنیدید را به یکباره بشنوید. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی علت صدا دادن لباسشویی سامسونگ به هنگام کار کردن پرداخته و راه حل‌های آن را بیان کنیم اگر صدای ماشین لباسشویی شما عادی باشد نگران کننده نیست اما اگر صداهایی غیر عادی ،مثل کوبیده شدن یا چرخش با ضربه زدن همراه باشد بیانگر وجود یک مشکل داخلی در دستگاه شما است .

هرچقدر هم دستگاه شما از یک برند محبوب و با کیفیت باشد هیچ تضمینی برای خراب نشدن آن وجود ندارد. اگر ماشین لباسشویی شما نیز تولید صدای نا هنجار می کند این مقاله را مطاله کرده و در صورت نیاز با یک تکنسین و تعمیر کار ماهر و متخصص در این زمینه تماس بگیرید و درخواست تعمیر نمایید.

علت صدا دادن لباسشویی سامسونگ

علت صدا دادن لباسشویی سامسونگ

منظور از صدا دادن ماشین لباسشویی سامسونگ ، صداهایی مانند کوبیدن، ضربه زدن یا خراشیدن، یا صدای جیرجیر و تق تق زدن، به ویژه در طول فرایند چرخش لباس ها است که طبیعی نیستند و نیاز به بررسی بیشتر دارند. به همین دلیل،بایستی  به این موارد توجه شایانی کرد چرا که اگر زودتر این عوامل برطرف شود احتمال آسیب طولانی کمتر می شود.

  1. علت صدا دادن ماشین لباسشویی در هنگام چرخش، می تواند بدلیل وجود یک جسم خارجی در دیگ لباسشویی باشد.

وجود جسم خارجی مثل سنجاق یا گیره یا سکه و یا حتی اشیا فلزی در دیگ لباسشویی باعث ایجاد سرو صدا می شود. بهتر از قبل از شست شوی لباسها آنها را بررسی کنید تا در لباسشویی سامسونگ تولید سرو صدای نا مطلوب نکند.

  1. علت سروصدای زیاد لباسشویی موقعی که در حالت خشک کن است ،بدلیل حجم زیاد لباس در دیگ لباسشویی است.

برای هر لباسشویی با هر برندی با توجه به ظرفیت دیگ آن دستگاه حجم خاصی برای شست وشو تعریف شده و اگرحجم آن بیشتر از حالت متعادل باشد به دیواره ها و شیشه درب لباسشویی برخورد کرده و صدا ایجاد می کند.

  1. علت صدای زوزه کشیدن ماشین لباسشویی سامسونگ ، می تواند مربوط به خرابی پمپ باشد.

اگر صدا از قسمت زیرین لباسشویی به گوش می رسد، مشکل مربوط به بلبرینگ ها یا تسمه است.

چنانچه صدا از قسمت جلویی لباسشویی است، مشکل مربوط به پمپ است.

در صورتی که صدا از داخل دیگ ماشین لباسشویی می آید، به احتمال زیاد مشکل مربوط به اشیاء خارجی یا فنرها است.

  1. رایج ترین علت صدای لباسشویی، مربوط به خرابی کمک فنر لباسشویی است.

کمک فنر مانع ایجاد سروصدا هنگام چرخش دیگ لباسشویی و همچنین در زمان خشک کردن می شود ,با آسیب دیدن این قطعه کش می آید و سرو صدا ایجاد می کند .اگر کمک فنر ماشین لباسشویی شما خراب شده باشد تنها راه برطرف کردن این مشکل تعویض این قطعه است که باید توسط تعمیرکار حرفه ای انجام شود.

علت سروصدای زیاد لباسشویی سامسونگ
  1. ایجاد لرزش ماشین لباسشویی همراه با صدا به علت خرابی تسمه است .

 تسمه در قسمت پمپ تخلیه قرار دارد ولی چنانچه مدت زمان طولانی است که از کار کردن دستگاه می‌گذرد، ممکن است تسمه لباسشویی پاره و یا فرسوده شده و به هنگام شست و شو، دستگاه صدایی شبیه به جیغ از خود بروز می دهد. برای برطرف کردن این صدا ، لازم است تسمه پمپ تخلیه تعویض شود. برای این موضوع پیشنهاد می‌کنیم حتما از یک تعمیرکار متخصص بخواهید این عملیات را انجام دهد.

  1. جدی ترین صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کردن و آبگیری به علت خرابی موتور محرک است .

مهمترین بخش یک لباسشویی سامسونگ موتور آن است ؛چرا که بدون آن دستگاه  دیگر کار نخواهد کرد.اگر موتور دستگاه شما دچار آسیب شود باعث لرزش و ایجاد سروصدای بسیار زیادی می کند .در صورت بروز این مشکل با کارشناسان و متخصصان نمایندگی سامسونگ تماس حاصل نموده و درخواست کمک کنید.

  1. اگر لگن ماشین لباسشویی شما صدا می دهد به علت شکستن بلبرینگ لباسشویی شماست ؛

بلبرینگ در طی برنامه شست و شو کمک می کند سبد شست شو آزادانه در دیگ بچرخد، بلبرینگ ها ببه مرور زمان دچار ساییدگی می شوند و ایجاد سروصدا در ماشین لباسشویی سامسونگ می کنند ،اگر در زمان شستشو مخصوصا در زمان آبکشی صدایی شبیه ناله شنیدید باید اقدام به تعویض بلبرینگ توسط یه تعمیرکار مجرب و متخصص انجام شود .

تعمیر علت صدا دادن لباسشویی سامونگ

با استفاده صحیح و درست و بهینه از ماشین لباسشویی می توان از ایجاد سرو صدای لباسشویی جلوگیری کرد. قبل از اینکه به فکر علت صدا دادن ماشین لباسشویی سامسونگ  باشید باید اول نوع صدا را تشخیص دهید و سپس عیب یابی کنید چون هر سر وصدای لباسشویی سامسونگ می تواند نشان دهنده یک علتی باشد مثل صدای تق تق یا خر خر کردن یا لرزش زیاد یا وز وز.

وقتی لباسشویی شما سروصدایی بیش از حد معمول دارد نشانه خرابی در یکی از قطعات داخلی لباسشویی یا علکرد نادرست آن قطعه است  و اگر این مساله برای شما بسیار ناخوشایند است و ایجاد نگرانی نموده است باید در اسرع وقت برای تعمیر لباسشویی آن اقدام نموده سپس تعمیرکاران حرفه ای ما لباسشویی سامسونگ شما را در کوتاه ترین زمان ممکن و کمترین هزینه تعمیر نمایند تا ماشین لباسشویی شما از آسیب های بیشتر در امان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *