نمایندگی سامسونگ

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی سامسونگ

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای ماشین لباسشویی سامسونگ رخ بدهد تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی سامسونگ است. یکی از آزاردهنده ترین اتفاقاتی که ممکن است برای هر کس پیش بیاید خرابی ماشین لباسشویی و عدم تخلیه آب ماشین است . دلایل زیادی باعث بروز این مشکل می شود ، بایستی بررسی کرد که چگونه می توان این مشکل آزار دهنده را برطرف نمود.

این مشکل به عوامل متعددی بستگی دارد و برای عیب‌یابی آن لازم است که تمامی احتمالات بررسی شود. در بعضی مواقع ممکن است قطعات معیوب قابل تعمیر نباشند و به ‌ناچار باید قطعه‌ های آسیب ‌دیده تعویض شوند.اما گاهی اوقات در جریان عیب ‌یابی ماشین لباسشویی سامسونگ مشاهده می‌ شود که عواملی مانند گرفتگی فیلتر یا انسداد لوله تخلیه، علت تخلیه نشدن آب لباسشویی سامسونگ هستند و به‌راحتی رفع می‌شوند. ما در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی سامسونگ با شما صحبت کنیم.

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی سامسونگ

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

عدم تخلیه آب کثیف لباسشویی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، پس برای حل این مشکل باید اقداماتی متناسب با دلایل بروز مشکل انجام شود. تجمع رسوبات ناشی از شوینده ها و آب مصرفی و یا تجمع پرزها در فیلتر ماشین لباسشویی می تواند از دلایل مسدود شدن مجرای تخلیه باشد. در صورتی که ترکیبی از حروف لاتین و اعداد نظیر 5C، E2، 5Eرا روی نمایشگر لباسشویی سامسونگ مشاهده کردید، یعنی مشکلی در فرایند تخلیه آب به وجود آمده است.

دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی سامسونگ

از عمده دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی سامسونگ می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. انسداد پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

از عمده دلایل شایع در این مشکل می توان به انسداد پمپ تخلیه ماشین لباسشویی سامسونگ اشاره نمود. در تمامی ماشین های لباسشویی یک پمپ مکش تعبیه شده است که وظیفه اش تخلیه آب آلوده و هدایت آن به خارج از ماشین لباسشویی است. اگر پمپ  تخلیه مسدود شود، آب ماشین  لباسشویی به‌درستی از دستگاه خارج نمی شود و در کارکرد ماشین اختلال به وجود می آید. وقتی آب توسط این قطعه مکش و تخلیه می شود قبل از رسیدن به پمپ باید از یک فیلتر عبور کند که گاهی اوقات این فیلتر نیز دچار گرفتگی می شود.

وقتی که شما لباس ‌ها را در لباسشویی قرار می دهید ممکن است قطعات و اشیاء‌ باقی مانده در جیب ‌های لباس، وقتی در مرحله شستشو و تخلیه آب قرار می گیرند از لوله‌ ها عبور کنند و به فیلتر برسند و در همان جا باعث گرفتگی و مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه آب شود.

شما به راحتی میتوانید محفظه مربع شکلی که در قسمت پایین سمت راست لباسشویی سامسونگ قرار دارد را باز کنید و آن را تمیز کنید تا از تمیز بودن فیلتر لباسشویی سامسونگ خود مطمئن شوید. ضمنا اگر طول عمر لباسشویی شما نسبتا زیاد باشد، ممکن است به‌دلیل فرسایش و طول عمر بالا، پمپ از کار بیفتد.

  1. گرفتگی و پر شدن فیلتر آن

یکی دیگر از دلایل تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی سامسونگ ، گرفتگی و پر شدن فیلتراست. فیلتر ماشین لباسشویی، نقش موثری در جمع ‌آوری پرز لباس و اجسام کوچک و ریزی که می‌توانند موجب انسداد پمپ تخلیه شوند، ایفا می‌کند.

پس در صورتی که فیلتر لباسشویی شما پر شده باشد، دیگر ظرفیت جمع‌آوری این اجسام را نداشته و آن ها موجب گرفتگی مجرای خروج آب خواهند شد. به همین جهت تخلیه و نظافت مستمر و دوره‌ای این قطعه از ماشین لباسشویی، یکی از مهم‌ ترین اقدامات برای جلوگیری از بروز علت تخلیه نشدن آب لباسشویی سامسونگ به‌ شمار می ‌رود.

  1. مسدود شدن محل تخلیه آب لباسشویی

انسداد مجرای تخلیه، یکی دیگر از دلایل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی سامسونگ و سایر برند ها محسوب می‌ شود. در چنین مواقعی ممکن است مجرای تخلیه به ‌وسیله اجسامی نظیر زیپ لباس، سکه، جوراب، لباس زیر و… مسدود شود.

قابل ذکر است که تجمع رسوبات شوینده ‌ها و باقی مانده پودر در ماشین و جمع شدن پرز در آن نیز می ‌تواند علت تخلیه نشدن آب لباسشویی سامسونگ و انسداد مجرای تخلیه باشد.

لذا اگر تشخیص دادید که علت تخلیه نشدن آب لباسشویی سامسونگ، انسداد مجرای خروج آب است؛ حتما باید شلنگ تخلیه و لوله فاضلاب و فیلتر دستگاه را بررسی کنید، تا محل بروز مشکل را شناسایی نمایید‌.

  1. خرابی برد الکترونیکی یا تایمر ماشین لباسشویی

تمامی ارتباط بین قطعات داخلی ماشین لباسشویی، عملکرد ها و برنامه ها توسط برد الکترونیکی یا تایمر صورت می گیرد. یکی از اختلال هایی که ممکن است در برد یا تایمر به وجود آید و باعث تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی شود این است که در قسمت برد الکترونیکی ماشین لباسشویی که مربوط به تخلیه آب است، اگر خازن یا قطعه ای سوخته باشد، باعث می شود تا پمپ تخلیه فرمان نگیرد.

در اکثر مواقع با تعمیر برد مشکل حل خواهد شد و نیازی به تعویض آن نیست. همچنین اگر لباسشویی شما تایمرداراست که در اکثر مواقع این مشکل با تعمیر تایمر ماشین لباسشویی بر طرف می شود.

تعمیر تخلیه نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ

در این مقاله بخشی از دلایل و مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی سامسونگ را بررسی نمودیم . این موضوع را در نظر داشته باشید که تعمیر کردن لباسشویی بخاطر پیچیدگی ساختار و نحوه کار قطعات این دستگاه، کار بسیار دشواری است. حتی اگر خودتان علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی را پیدا کردید، توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به برطرف کردن خودسرانه آن، با یک تکنسین و متخصص نمایندگی لباسشویی سامسونگ مشورت کنید.

چرا که در اغلب موارد مشکل اصلی چیزی که به نظر می آید، نیست.معمولا برای پیدا کردن علت‌ اصلی مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی سامسونگ ، باید از نظر یک متخصص و تکنسین  باتجربه و حرفه‌ای در زمینه استفاده کرد. برطرف نکردن مشکل ماشین لباسشویی سامسونگ به‌صورت کامل، می‌تواند در آینده باعث وارد شدن فشار به قطعات لباسشویی شده و مشکل و هزینه های ناشی از تعمیرات، چندین برابر شوند.

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی سامسونگ

تعمیر تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی سامسونگ

انجام بررسی ‌های دوره‌ ای می‌تواند به جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل کمک کند و به حفظ کارایی و عمر ماشین لباسشویی شما منجر شود.علاوه بر این، ارائه مشاوره‌ های لازم به مشتریان در خصوص نگهداری اصولی از دستگاه و جلوگیری از بروز مشکلات مشابه در آینده، به عنوان بخشی از خدمات نمایندگی لباسشویی سامسونگ نیز در این امر موثر است. انتخاب یک نمایندگی معتبر مانند نمایندگی لباسشویی Samsung، می ‌تواند به عنوان یک گام مؤثر در حفظ کیفیت و طول عمر دستگاه محسوب گردد.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تمام دلایل مربوط به جمع شدن آب در ماشین لباسشویی و عدم تخلیه آن را بررسی کنیم. در کنار بررسی دلایل راهکارهایی را به شما ارائه دادیم تا در صورت بروز چنین مشکلاتی بتوانید نیاز خود را در تعمیر ماشین لباسشویی برطرف کنید. اگر ایراد از قطعاتی همچون برد، تایمر و … باشد، نیاز به تعمیر این قطعات است. حتی گاهی اجزای دستگاه به گونه ای آسیب دیده اند که قابل تعمیر نیستند.

در این صورت باید قطعه آسیب دیده را تعویض کرد تا عملکرد لباسشویی به حالت عادی بازگردد. البته دقت کنید که در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات، این کار باید توسط تعمیرکاران مجرب و متخصص انجام شود. در غیر این صورت ممکن است لباسشویی بیشتر آسیب دیده و هزینه گزافی روز دست شما بگذارد.

نکته مهمی که لازم است در پایان به آن اشاره کنیم این است که اگر ماشین لباسشویی  سامسونگ  شما دچار مشکل شد تا حد امکان از تعمیرکار  و تکنسین نمایندگی سامسونگ برای تعمیر آن کمک بگیرید. گاهی ممکن است ما به دلیل عدم آگاهی لازم در جهت تعمیر ماشین لباسشویی خود اقدامی را انجام دهیم که باعث آسیب به سایر قسمت ‌های ماشین لباسشویی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *