علت گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ

گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ یکی از عمده دلایل و مشکلاتی است که امروزه اکثر کاربران با آن روبرو هستند . اگر آب مورد نیاز برای ماشین ظرفشویی سامسونگ برای تمیزی و شست و شوی ظروف به اندازه کافی گرم نشود ظروف تمیز شسته نمی شود و کثیف باقی می ماند و چربی ها کاملا از روی ظروف پاک نمی شوند.اگر تمایل دارید با عمده دلایل گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ آشنا شوید در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

علت گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ چیست؟

عملکرد ماشین ظرفشویی به این صورت است که برای شست و شوی ظروف ،ابتدا عملیات اسپری کردن آب گرم بر روی ظروف کثیف صورت می گیرد و در ادامه به کمک مواد شوینده ، چربی ها و کثیفی ها از روی ظروف پاک می شوند. شست و شوی تمیز و یک دست بدون ماندن کوچک ترین اثری از چربی منوط به گرم بودن آب داخل دستگاه می باشد.در برخی از مواقع کاربران با تمیز نشستن ظروف ظرفشویی مواجه می‌شوند این مساله احتمالا  به کم بودن دمای آب باز می‌ گردد.

دلایل گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ

 از مهم ‌ترین دلایل گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خرابی المنت

در کف ماشین ظرفشویی المنت یا هیتر وجود دارد که وقتی نیروی الکتریکی به آن می رسد شروع به گرم شدن و داغی می کند و بدین ترتیب باعث بالا رفتن دمای آب مخزن می گردد. خرابی این قطعه می تواند عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کرده و باعث گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ شده و بدین ترتیب چربی ها و کثیفی بر روی ظروف باقی بمانند.

جا به جایی غیر اصولی ماشین ظرفشویی و ضربه خوردن دستگاه از مهم ترین علل خرابی المنت یا هیتر است. البته در برخی از مواقع چسبیدن بیش از حد رسوبات آب به بدنه المنت علت داغ نشدن آن و گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ است. جرم گیری ماشین ظرفشویی به صورت منظم و مستمر می‌تواند این مشکل را تا حد زیادی حل کند.

  1. خرابی پمپ حرارتی

یکی دیگر از دلایل گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ خرابی پمپ حرارتی است. وظیفه پمپ حرارتی ثابت نگه داشتن دمای آب است. در صورت خرابی پمپ حرارتی دمای آب به سرعت کاهش پیدا می کند. گرم شدن آب داخل ماشین ظرفشویی تنها با کمک المنت انجام نمی ‌شود ، پمپ حرارتی نیز نقش بسزایی در ثابت ماندن دمای آب مورد نظر دارد .

زمانی که آب در درون مخزن ظرفشویی به دمای مورد نظر برنامه شستشو می‌رسد، دستور اسپری شدن آب بر روی ظروف توسط برد داده می‌شود. اسپری شدن آب و جابه جایی ‌اش در قطعات پخش کننده آب باعث کاهش دما می ‌شود.

پمپ حرارتی وظیفه دارد دمای آب در هنگام چرخش در دستگاه را ثابت نگه دارد و از سرد شدن آن جلوگیری نماید.خرابی این قطعه باعث می ‌شود که دمای آب در حین شستشو تا حد زیادی کاهش پیدا کند و بر روی کیفیت تمیزی ظروف تاثیر بگذارد. این مشکل در اغلب موارد با استفاده از ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ به اطلاع کاربر می‌رسد و برای رفع آن پیشنهاد می‌شود از یک تعمیرکار مجرب جهت تعمیر ماشین ظرفشویی خود کمک بگیرید.

  1. خرابی سنسور دمای آب

یکی دیگر از دلایل گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی سامسونگ می تواند بروز نقص در سنسور حرارتی باشد. وظیفه تشخیص دمای ماشین ظرفشویی به عهده سنسور حرارتی می باشد. چنانچه این قطعه دچار ایراد شود، دمای آب به طرز صحیح تشخیص داده نمی‌شود و در نتیجه با گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی سامسونگ مواجه خواهیم شد.

  1. خرابی برد

برد الکتریکی ماشین ظرفشویی سامسونگ کار کنترل و مدیریت اجزا و قطعات مختلف دستگاه را بر عهده دارد. در واقع برد الکتریکی ماشین ظرفشویی کار انتقال دستورات وارد شده از طرف کاربر را به قسمت‌های مختلف بر عهده دارد.

بنابراین برد ماشین ظرفشویی یکی از حیاتی‌ ترین و حساس‌ ترین اجزای ماشین ظرفشویی محسوب می‌ شود. خراب بودن برد الکتریکی یکی دیگر از مواردی است که می‌ تواند عامل گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی باشد، اگر برد الکترونیکی اصلی ماشین لباسشویی خراب باشد، نمی ‌تواند در زمان مناسب به المنت فرمان ‌های لازم را بدهد و المنت روشن نمی ‌شود و در نتیجه آب ماشین ظرفشویی گرم نمی‌ گردد.

گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ

تعمیر گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ

در سال های اخیر استفاده از ماشین ظرفشویی در بین خانواده ها رواج بسیاری داشته به طوری که امروزه ماشین ظرفشویی تبدیل به یکی از وسایل ضروری و پرکاربرد شده است و وجود خرابی و ایراد در دستگاه مانند گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ باعث اختلال در کارها و نظم روزانه افراد می شود .هنگام خراب بودن و غیر قابل استفاده بودن این دستگاه کمبود آن کاملا حس می‌شود.

در صورت بروز اختلال و خرابی و مواجه شدن با مشکلات و خرابی هایی از قبیل گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن اقدام فرمایید. برای اینکار می توانید از تعمیرکاران مجرب و متخصص نمایندگی ظرفشویی سامسونگ که تخصص و دانش بالایی در این زمینه دارند کمک بگیرید. در صورت عدم داشتن تخصص ممکن است باعث شود که نه تنها عیب دستگاه برطرف نشود، بلکه به قسمت‌ های دیگر نیز سرایت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *