دلایل نقاط سفید بر روی تصویر تلویزیون سامسونگ

مشاهده نقاط سفید بر روی تصویر تلویزیون سامسونگ از عمده مشکلاتی است که اکثرکاربران با آن دست و پنجه نرم می کنند. این مشکل به صورت ناگهانی بروز می کند و همین امر ناخوشایند تجربه شیرین تماشای تلویزیون را به کام کاربر تلخ می کند. در صورت وقوع چنین مشکلی در ابتدای امر باید این آسیب را عیب یابی نموده و سپس برای حل آن ایراد اقدامات لازم را انجام داد.

بروز نقاط سفید بر روی تصویر تلویزیون سامسونگ دلایل متعددی دارد. ممکن است این مشکل سخت افزاری و جزئی باشد و به سادگی قابل برطرف شدن باشد اما در مواردی هم مشکل چندان ساده هم نیست و نیار به ابزار و دانش کافی در این زمینه دارد. ما در نمایندگی تلویزیون سامسونگ با بهره مندی از تکنسین های با  تجربه مشکل را به صورت دقیق عیب یابی کرده و در صدد تعمیر آن بر می آییم.

دلایل نقاط سفید بر روی تصویر تلویزیون سامسونگ

علت ظاهر شدن نقاط سفید بر روی تصویر تلویزیون سامسونگ چیست؟

اصلی‌ترین دلایل سفید شدن صفحه تلویزیون سامسونگ ایجاد مشکل در نور پس زمینه تلویزیون ، اختلال و خرابی در بک لایت است.

فرآیند تصویر سازی بر روی تلویزیون سامسونگ و سایر برندها و حتی صفحه نمایش موبایل نیز توسط نوری که از پس زمینه تلویزیون به صفحه تابیده می شود انجام می شود. به این نور، بک لایت گفته می شود.

این نور باید در تمام سطح صفحه نمایش، به طور یکنواخت پخش شود، تا نوری یک دست ملایم ایجاد کند. در این میان، افتادن منشور روی لامپ ها، به هم خوردن فاصله بین لامپ ها با صفحات پلاریزه و خرابی پیکسل ها، باعث اشکال در این فرایند و ظاهر شدن ظاهر شدن نقاط سفید روی تصویر تلویزیون است.

منشور لامپ ها به وسیله چسب خاص حرارتی در محل خود چسبیده است. به مرور زمان و با گرم شدن قطعات مختلف بک لایت تلویزیون در اثر روشن شدن لامپ ها چسب ها هم کیفیت خود را از دست داده و منشور از محل خود جدا می شود. در این حالت نور لامپ به صورت مستقیم به صفحات پولاریزه و دیفیوزر تلویزیون می تابد و باعث دیده شدن نقاط نورانی در تصویر تلویزیون می شود.

جدا شدن منشور لامپ های بک لایت در تلویزیون ال ای دی باعث می شود که نور لامپ به صورت متمرکز به صفحات پولاریزه بتابد و در تصویر تلویزیون به صورت نقاط سفید یا هاله سفید در تصویر تلویزیون روشن دیده شود. برای تعمیر تلویزیون در این ایراد ابتدا باید وضعیت سلامت لامپ های بک لایت تلویزیون بررسی شود.

علت ظاهر شدن نقاط سفید روی صفحه تلویزیون سامسونگ چیست؟

دلایل نقاط سفید بر روی صفحه تلویزیون سامسونگ

  • مشکلات مربوط به نور پس ‌زمینه

نور پس زمینه در فن آوری های مختلف تلویزیون توسط انواع مختلفی از لامپ ها تولید می شود و بازتاب می یابد و باعث می شود تصویر قابل مشاهده باشد.

یکی از شایع‌ ترین دلایل بروز نقاط سفید بر روی تصویر  تلویزیون ، می توان به نور پس‌ زمینه LED اشاره نمود. این نقاط معمولا زمانی ظاهر می ‌شوند که یک یا چند LED نور پس ‌زمینه شروع به خرابی می ‌کنند یا نوردهی آن ها ناهمگون است. در برخی موارد، ممکن است لنزهای متمرکز کننده نور از جای خود جا به جا شده باشند، که این امر نیز می‌ تواند منجر به ظاهر شدن نقاط روشن روی صفحه شود.

  • مشکلات تولید تلویزیون

در برخی موارد در چرخه تولید تلویزیون ممکن است نقص هایی نیز پیش بیاید که همین نقص ممکن است باعث بروز نقاط سفید بر روی تصویر تلویزیون سامسونگ گردد. به ویژه در مواردی که کیفیت کنترل تولید نتوانسته از یکنواختی کامل نور پس‌ زمینه اطمینان حاصل کند. این مشکل  همیشه رخ نمیدهد و به صورت تصادفی ودر مقیاس کم ممکن است در برخی از واحد های تولیدی بروز کند.

  • خرابی برد مدار چاپی (PCB)

برد مدار چاپی یا برد الکترونیکی شامل مجموعه­ای از مدارهای الکتریکی بوده و می­تواند یک لایه، دو لایه و حتی چند لایه باشد. وظیفه برد مدار چاپی کنترل نور پس ‌زمینه است  واگر دچار آسیب یا خرابی شود می ‌تواند منجر به ظاهر شدن نقاط سفید بر روی صفحه تلویزیون سامسونگ شود. این مشکل ممکن است ناشی از نوسانات برق یا ایراد فنی در مدار باشد.

  • گرمای بیش از حد تلویزیون

یکی دیگر از دلایلی که باعث بروز نقاط سفید بر روی تصویر تلویزیون سامسونگ می شود، گرمای بیش از حد آن است. گرما و حرارت برای قطعات تلویزیون بسیار مضرر است. پیشنهاد می کنیم تلویزیون را در جای مناست و به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید. همچنین هر دو ساعت استفاده، تلویزیون را به مدت ۱۰ دقیقه خاموش کنید تا خنک شود. این مورد می تواند خیلی از مشکلات تلویزیون را کاهش دهد.

تعمیر نقاط سفید بر روی تلویزیون سامسونگ

نقاط سفید بر روی تصویر تلویزیون  سامسونگ می‌تواند به‌راحتی لذت تماشای برنامه مورد علاقه شما را از بین ببرد. نمایش یک تصویر باکیفیت از تلویزیون نیازمند‌ تنظیم صحیح تجهیزات، گیرنده خوب و عملکرد صحیح نمايشگر است. البته باید به‌صورت کلی توجه داشت که با گذشت زمان، حتی مدل‌های با کیفیت نیز ممکن است نقاط سفید بر روی تصویر تلویزیون سامسونگ خود مواجه می‌شوند‌.

برای تعمير نقاط سفید بر روی تصویر تلویزیون سامسونگ در باید ابتدا علت بروز این مشکل را پیدا کنید و سپس تصمیم بگیرید که آیا می‌توانید تلویزیون را خودتان تعمیر کنید یا اینکه از متخصصان کمک بخواهيد. ما در این مقاله بیشتر نکاتی را که در مورد نقاط  سفید روی تلویزیون باید بدانید برای شما شرح دادیم .

برای رفع مشکل نقاط سفید بر روی تصویر تلویزیون، ابتدا باید وضعیت سلامت لامپ های بک لایت تلویزیون سنجیده شود. در واقع  بک لایت تلویزیون، از تعدادی لامپ تشکیل می شود که همه آنها عمر یکسانی دارند و به یک اندازه کار کرده اند. در نتیجه ، اگر یکی از آنها آسیب ببیند یا عمر آن پایان یافته باشد، لامپ های دیگر هم در معرض همین آسیب و خرابی هستند. در واقع این اتفاق را باید نوعی هشدار در نظر بگیرید.

و در نهایت اگر با این مشکل مواجه شدید و دانش و تجربه کافی در این زمینه دارا نیستید بهترین گزینه برای شما تماس با متخصصین و تعمیرکاران مجرب ما در نمایندگی تلویزیون سامسونگ می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *