دلایل کم نور شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

کم نور شدن تصویر تلویزیون سامسونگ حالتی است که زیاد برای کاربران خوشایند نیست چرا که مانع لذت بردن از تماشای تلویزیون می شود. همچنین این مشکل از آن دسته مشکلاتی است که باعث اختلال در عملکرد دستگاه می شود.

 این ایراد می تواند ناشی از مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری باشد. مشکل کم شدن نور صفحه تلویزیون یا کمرنگ شدن تصویر به دلایل متعددی مانند سوختگی و از کار افتادگی قطعاتی نظیر پنل، بک لایت، کابل و … بروز می کند و در برخی موارد منجر به سوختن تلویزیون می شود. ما در این مقاله به معرفی عواملی که باعث بروز این مشکل در صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ شما می شود و روش تعمیر آن می پردازیم.

کم نور شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

دلایل کمرنگ شدن صفحه تلویزیون سامسونگ

شاید از خود بپرسید علت کم نور شدن یا کمرنگ شدن صفحه تلویزیون سامسونگ چیست؟ پاسخ این است که ، مشکل تاریک شدن صفحه تلویزیون به دو عامل فنی و غیرفنی مربوط می شود. از عوامل فنی می توان به خراب شدن قطعات تلویزیون اشاره کرد که باعث کم نور شدن صفحه نمایش تلویزیون می شوند. همچنین  از دلایل غیر فنی می توان به هم خوردن تنظیمات نور صفحه نمایش را نام برد که باعث کاهش نور صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ می شود.

مهمترین دلایل کم نور شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

  • وضعیت تنظیمات روشنایی تلویزیون

از ساده ترین دلایل کمرنگ شدن صفحه تلویزیون سامسونگ می توان به تنطیمات نور دستگاه اشاره نمود. بهتر است که ابتدا با چک کردن این بخش تلویزیون و فعال کردن سنسور تشخیص نور محیط دستگاه، به رفع این ایراد بپردازید.

می‌توانید با چک کردن منوی تنظیمات تلویزیون، نور دستگاه را غیرفعال کنید. همچنین سایر تنظیمات دستگاه چون نور زمینه، روشنایی، درخشندگی و… را نیز ممورد بررسی قرار دهید و سپس تنظیم نمایید. البته در برخی از موارد کمرنگ شدن تصویر تلویزیون ، نور صفحه تلویزیون می‌تواند به خاطر تنظیمات صرفه‌جویی انرژی در دستگاه باشد. می‌توانید از طریق منوی تنظیمات بخش Energy Saving را غیرفعال و خاموش نمایید.

  • تنظیم سنسور ECO تلویزیون

بعضی از مدل های تلویزیون قابلیت، سنسور ECO یا قابلیت تشخیص نور محیط می باشد این قابلیت در تلویزیون باعث تنظیم خودکار نور صفحه تلویزیون خواهد شد. می توان گفت این سنسور، بر اساس میزان نور اتاق تور صفحه تلویزیون شما را تنظیم می کند.

در واقع عملکردش به این صورت است اگر تلویزیون در یک اتاق پرنور باشد بالطبع صفحه تلویزیون نیز روشن تر خواهد شد و بالعکس این موضوع اگر تلویزیون در یک اتاق کم نور و تاریک قرار گرفته باشد، صفحه نمایش تیره‌تر خواهد بود. به همین دلیل برای رفع ایراد کمرنگ  شدن تصویر روی صفحه تلویزیون سامسونگ، باید به غیرفعال کردن این سنسور دستگاه بپردازید.

دلایل کم رنگ شدن تصویر تلویزیون سامسونگ
  • بررسی کابل و گیرنده دیجیتال تلویزیون

اگر در هنگام استفاده از کنسول بازی و یا کابل‌های متصلی به دستگاه، متوجه کم نور شدن نور صفحه تلویزیون شدید، احتمالاً ایراد در گیرنده دیجیتال و کابل‌ها می‌باشد. در واقع اگر در زمان استفاده از این ابزارها، متوجه کم نور شدن صفحه تلویزیون شدید و به صورت جداگانه ایرادی در نور تصویر تلویزیون وجود نداشت، وجود مشکل را باید در دستگاه‌های جانبی بررسی نمایید.

  • خرابی بک لایت تلویزیون سامسونگ

یکی دیگر از دلایل کمرنگ شدن تلویزیون سامسونگ می تواند خرابی بک لایت باشد. اگر تنظیمات مربوط به روشنایی صفحه تلویزیون را بررسی کردید و این ایراد همچنان پابرجا بود، احتمالا یکی از قطعات مربوط به صفحه نمایش تلویزیون دچار آسیب و خرابی شده است.

 ایراد فنی مربوط به این مشکل تلویزیون، خرابی قطعه بک لایت دستگاه می‌باشد. بک لایت همان نور صفحه تلویزیون است و به نوعی می توان گفت که عامل اصلی کیفیت تصویر در تلویزیون می  باشد.بنابراین اگر متوجه کمرنگ شدن تصویر بر روی تلویزیون سامسونگ خود شدید به نحوی که قادر به تشخیص رنگ ها نباشید به احتمال بسیار بالا مربوط به خرابی بک لایت می باشد. 

لازم به ذکر است که دلیل بروز این ایراد و خرابی قطعه بک لایت تلویزیون بیشتر به خاطر روشن بودن طولانی مدت دستگاه و همچنین انتخاب نور زیاد برای صفحه نمایش تلویزیون می باشد. اما در مورد رفع این ایراد و خرابی قطعه بک لایت تلویزیون، باید بگوییم که به دلیل تخصصی بودن این امر و احتمال آسیب دیدن سایر قطعات و به خصوص قسمت پنل تلویزیون، توصیه می‌کنیم که برای تعمیر این ایراد تلویزیون خود از یک تکنیسین متخصص در نمایندگی سامسونگ بخواهید تا مشکل و این ایراد را برطرف کند.

تعمیر کم نور شدن تصویر تلویزیون سامسونگ

تمام دلایل و ایراداتی که از دلایل کم نور شدن تصویر تلویزیون سامسونگ بود را بررسی کردیم . به صورت کلی این مشکل ذکر شده برای تمام برندهای تلویزیون قابل بررسی می‌باشد. بنابراین با توجه به مطالب عنوان شده و بررسی تمامی تنطیمات مربوط به نور و کیفیت تصویر موفق به برطرف کردن این ایراد نشدید به احتمال بسیار قوی این خرابی منوط به قطعات حساس داخلی می باشد.

پیشنهاد ما به شما این است اگر مهارت و تجربه کافی در این زمینه ندارید از دستکاری تلویزیون خود دست بکشید و با یک تکنسین و متخصص در این زمینه در نمایندگی تلویزیون سامسونگ تماس حاصل فرمایید. تعمیرکاران ما بلافاصله به محل اعزام شده و از نزدیک مشکل تلویزیون سامسونگ شما را بررسی کرده و نسبت به تعمیر آن اقدام می نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *