7 علت تمیز نشستن لباس ها در لباسشویی سامسونگ

اگر شما هم بعد از شست و شوی لباس ها در لباسشویی سامسونگ خود متوجه تمیز شسته نشدن لباس ها در لباسشویی سامسونگ خود شده اید مطالعه این مطلب به شما کمک می کند تا علت تمیز نشدن و بوی نامطبوع لباسشویی سامسونگ خود را بیابید.

تمیز نشستن لباس ها در لباسشویی سامسونگ یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است شما ذهن شما را آشفته کند و دنبال علت آن بگردید. این مشکل در اکثر مواقع مربوط به شوینده نا مناسب می باشد. اما برای رفع این مشکل، باید به فرآیند شستشو نیز توجه نمایید، و اگر در زمان آبگیری، داغ شدن آب یا تخلیه، ماشین لباسشویی سامسونگ شما مشکلی دارد، باید نسبت به رفع آن مشکل هر چه زودتر اقدام نمایید تا لباس های تمیزی داشته باشید.

البته توجه نمایید که در لباسشویی های جدید، با خرابی هر قطعه یا مشکل در فرآیند شستشو با کد خطایی که بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود، می توانید به راحتی مشکل اصلی را پیدا نمایید.

دلایل تمیز نشستن لباس ها در ماشین لباسشویی سامسونگ

دلایل تمیز نشستن لباس ها در ماشین لباسشویی سامسونگ

  1. تنظیمات شست و شوی اشتباه ماشین لباسشویی

با پیشرفت تکنولوژی نسل های مختلف ماشین لباسشویی دستخوش تغییراتی در  نوع چرخش و برنامه های شست و شو می شوند. ماشین لباسشویی سامسونگ دارای چندین برنامه و سیکل شست و شو برای انواع  مختلف البسه می باشد که با توجه به جنس پارچه ها تکفیک شده است. شستن تمامی لباس های با جنس پارچه های متفاوت با هم،  بسیار اشتباه است و شما نباید این انتظار را از ماشین لباسشویی سامسونگ داشته باشید که چندین نوع لباس در یک سیکل شستشو را به یک میزان تمیز کند.

 چرا که بعضی از لباس ها با توجه به جنس پار چه شان نیاز به شست و شو با آب سرد دارند. بعضی از آن ها مثل پارچه های کتان و حوله ها نیازمند شست و شو با آب گرم هستند تا تمیز شسته شده و لکه زدایی شود. برخی از البسه برای تمیز شدن نیاز به شستشوی طولانی مدت داشته و برخی از لباس ها در کمترین زمان ممکن باید شسته شوند تا به لباس آسیب نرسد.رعایت نکردن این مورد می تواند  علت تمیز نشستن  لباس ها در ماشین لباسشویی  سامسونگ باشد.

راه حل مشکل: همراه ماشین لباسشویی سامسونگ یک دفترچه راهنما وجود دارد که تمامی تنظیمات دستگاه در آن آورده شده است که با مراجعه به آن به سادگی می توانید دستگاه خود را تنظیم کنید. و اگر به دفترچه دسترسی ندارید به راحتی میتوانید از مراکز خدمات پس از فروش آن را دریافت نمایید.

  1. بارگیری بیش از حد ماشین لباسشویی

برای هر مدل از ماشین لباسشویی سامسونگ یک وزن مشخصی تعریف شده است،که بایستی با توجه به آن لباس را داخل ماشین قرار دهید. چرا که قرار دادن لباس بیشتر از حجم توصیه شده باعث تمیز نشستن لباس ها در لباسشویی سامسونگ و باقی ماندن لکه بر روی لباس ها می شود.

همانطور که می دانید در ماشین لباسشویی بعد از قرار دادن لباس ها و تنظیم سیکل شستشو ماشین لباسشویی شروع به آبگیری می کند و این آبگیری ربطی به مقدار لباس ها ندارد و تا یک سطح معینی پر می شود، در صورتی که تعداد لباس ها بیش از حد استاندارد باشد در این صورت آب و مواد شوینده به میزان لازم به لباس ها نمی رسد و این موضوع باعث می شود تا لکه ها در لباس ها باقی بمانند.

زمانی که شما بیش از میزان استاندارد در ماشین لباسشویی سامسونگ  لباس قرار می دهید در این صورت لباس ها به صورت نامنظم در ماشین لباسشویی به هم می پیچند و این موضوع باعث می شود تا لباس ها چروکیده شده و تمیز شسته نشوند.

رعایت استاندارد ماشین لباسشویی نه تنها باعث می شود تا لباس ها بدون چروک شدن تمیز شوند همچنین از آسیب های احتمالی ماشین لباسشویی نیز جلوگیری می شود.سنگین شدن دیگ ماشین لباسشویی باعث می شود به درام ماشین لباسشویی بیش از اندازه فشار وارد شود و به مرور زمان این سنگینی و فشار باعث آسیب اجزا می شود.

راه حل مشکل : برای این رفع این مشکل به کار خاصی نیاز نمی باشد و فقط شما باید حین پر کردن ماشین لباسشویی به این موضوع دقت داشته باشید که دیگ ماشین لباسشویی نباید تا سقف پر باشد و شما باید 4/3 دیگ را پر کنید که حدود یک کف دست فاصله به حساب می آید و این موضوع در ماشین های لباسشویی با کیلو های مختلف ثابت می باشد.

  1. نوع و مقدار مواد شوینده ماشین لباسشویی

انتخاب یک مواد شوینده مناسب ارتباط مستقیمی با لکه زدایی لباس های شما دارد. امروزه در بازار انواع مختلف شوینده ها به وفور یافت می شود، که بایستی با توجه به جنس و نوع پارچه البسه انتخاب درست نمود. انتخاب ماده شوینده باید به صورتی باشد که نه بیش از اندازه کف کند که از سایش لباس ها به هم جلوگیری کند و نه به اندازه ای کم کف کند که لکه ها را از بین نبرد.

همچنین بعد از گذشت مدت ها به دلیل اینکه از مواد شوینده زیاد استفاده می کنید ممکن است از قسمت جا پودری ماشین لباسشویی شما دچار نشتی کف شود.

راه حل مشکل: بهترین گزینه برای شستشوی لباس ها پودری می باشد که کف مناسب با آنزیم های فراوان داشته باشد.

  1. تراز نبودن ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل تمیز نشستن لباس ها در لباسشویی سامسونگ تراز نبودن ماشین لباسشویی است. گاها اتفاق می افتد که لباسشویی سروصدای زیادی می دهد که می تواند به علت تراز نبودن لباسشویی این اتفاق بیافتد. این سروصدای نا هنجار علاوه بر آزار اطرافیان باعث تمیز نشدن و ماندن لکه بر روی لباس می شود.

راه حل این مشکل: برای رفع عدم تراز بودن ماشین لباسشویی بهتر است از پایه های متحرک ماشین لباسشویی کمک گرفته و آن ها را به میزان لازم تغییر درجه دهید تا تراز شود. در صورت شکستگی می توانید پایه ها را تعویض نمایید.

قرار دادن ماشین لباسشویی بر روی سطح نرم مانند فرش نیز باعث می شود تا عملکرد دستگاه کمی تغییر کند. برای کارکرد بهتر اینگونه اشیاء بهتر است محل های سفت و تراز را انتخاب نمایید.

7 علت تمیز نشستن لباس ها در لباسشویی سامسونگ
  1. تمیز نبودن مخزن داخلی ماشین لباسشویی

فرقی نمی کند که لباسشویی شما چه برندی باشد وقتی که از لباسشویی استفاده می کنید به مرور زمان به دلیل بالا بودن دمای آب، استفاده از پودر های شیمیایی و رسوبات آب ممکن است  لباسشویی دچار رسوب گرفتگی شود و یا مو، کرک جرم، چربی و الیاف لباس در میان لاستیک های درب ماشین لباسشویی گیر کرده باشد که این موضوع باعث می شود حین شستشو البسه توسط ماشین لباسشویی یه لباس ها منتقل شود. وهمین بوی نا مطبوع به لباس ها منتقل می شود.

راه حل مشکل: می توانید به جای پودر از سرکه استفاده کرده و ماشین لباسشویی را خالی روشن کرده و اجازه دهید سرکه کار خود را انجام دهد. سرکه باعث می شود هرگونه بوی بد و ناخوشایند از بین برود.

سپس با استفاده از آب و سرکه و اسفنج می توانید لاستیک دور درب، قلاب ها و سوراخ ها را به خوبی تمیز کنید و در پایان کار به راحتی درب را باز گذاشته و اجازه دهید داخل ماشین لباسشویی سامسونگ شما خشک شود

توجه: مخزن ماشین لباسشویی هر 6 ماه یکبار باید به صورت کلی شسته شود.

  1. تمیز نبودن فیلتر ماشین لباسشویی

عدم توجه به نظافت دیگ ماشین لباسشویی باعث می شود عملیات شست و شو به خوبی انجام نشود و این امر باعث بوی بد لباس ها می شود.

راه حل مشکل: برای رفع مشکل عدم شستشوی تمیز لباس‌ها در لباسشویی سامسونگ توصیه می‌کنیم که حداقل ماهانه یک بار دیگ ماشین لباسشویی را نظافت کرده و بخش فیلتر لباسشویی را نیز پاکسازی کنید.

ممکن است پرز زیادی در این بخش وجود داشته باشد، با نظافت این بخش مشکل احتمالی رفع می‌شود. چنانچه به نظافت فیلتر لباسشویی دقت دارید، اما لباس‌ها به اندازه کافی تمیز نمی‌شوند، می توانید با کارشناسان ما در نمایندگی سامسونگ تماس حاصل فرمایید.

  1. گرفتگی لوله متصل به مخزن ماشین لباسشویی

یکی دیگر از عوامل تمیز نشستن لباس ها در لباسشویی سامسونگ گرفتگی لوله متصل به مخزن لباسشویی است. اگر مسیر این لوله مسدود شده باشد پودر و مایع شوینده نمی تواند وارد مخزن لباسشویی شوند و این امر موجب می شود لباس ها فقط با شسته شوند،و این امری طبیعی ایت که لکه های کثیف بر روی لباس ها باقی بمانند. بنابراین باید از گرفتگی لوله متصل به مخزن مطمئن شوید.

راه حل مشکل: ساده ‌ترین راهکار ممکن برای رفع این مشکل، استفاده از خدمات سرویس دوره ‌ای سالانه است. وقتی سالانه حداقل یک بار لباسشویی را چک و بررسی می‌کنید، مشکلات احتمالی تشخیص داده شده و می‌توانید برای رفع آنها اقدام کنید. چنانچه مشکل از لوله اتصال بود، با تعویض و نصب لوله سالم مشکل حل می‌ شود.

برای رفع مشکل تمیز نشستن لباسشویی سامسونگ با کجا تماس بگیریم؟

عدم تمیز شستن لباس ها در ماشین لباسشویی سامسونگ به عوامل متعددی بستگی دارد.تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی یک معضل بزرگ برای کاربران ماشین لباسشویی سامسونگ  است . زیرا منجر به تکرار برنامه شستشو ، اتلاف وقت و هزینه بیشتر برای خانواده می شود.

اگر شما هم از مشکل تمیز نشستن لباس ها در ماشین لباسشویی سامسونگ خسته شده اید و نیازمند کمک هستید می توانید از تکنسین های مجرب و کار بلد ما در مرکز نمایندگی لباسشویی سامسونگ ارتباط برقرار کنید. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به حل مشکل لباسشویی شما اقدام می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *