نمایندگی سامسونگ

تعمیر برد تیکان تلویزیون سامسونگ

گاهی اوقات برای خرابی تلویزیون خود به مراکز تعمیراتی مراجعه می کنید با وجود داشتن آگاهی در زمینه بخشی از خرابی تلویزیون خود همچنان در سردر گمی به سر می برید  و نمی دانید مشکل اصلی تلویزیون شما کجاست و این امری طبیعی است .

تعمیر برد تیکان تلویزیون سامسونگ  شامل عیب یابی دستگاه و ترمیم قطعات آسیب دیده است. گاهی هم شدت آسیب دیدگی برخی قطعات بالاست و عملا امکان تعمیر آنها وجود ندارد. در این صورت اجزای معیوب تلویزیون تعویض می شوند تا روند کاری تلویزیون به حالت عادی بازگردد. قطعات تلویزیون سامسونگ در بعضی از مدل ها تفاوت دارند و همین مسئله موجب ایجاد تفاوت هایی در تعمیر انواع تلویزیون سامسونگ شده است.  

علائم خرابی برد تیکان تلویزیون سامسونگ

خرابی برد تیکان تلویزیون سامسونگ می تواند علائم مختلفی ایجاد کند که بر کیفیت تصویر نمایش داده شده روی صفحه تأثیر می گذارد. برخی از علائم رایج خرابی برد تیکان عبارتند از:

  • اگر برد تیکان به درستی کار نمی کند، ممکن است تصویری روی صفحه نمایش وجود نداشته باشد.
  • برد تیکان زمان‌بندی ویدئو و سیگنال‌های همگام‌سازی را کنترل می‌کند، بنابراین در صورت عدم موفقیت، ممکن است تصویر روی صفحه مشکل بزند یا خطاهای دیگری داشته باشد.
  • خرابی برد تیکان می تواند باعث نمایان شدن خطوط افقی یا عمودی روی صفحه شود.
  • نور پس زمینه کم یا ناهموار، پنل T-CON همچنین می تواند روشنایی تلویزیون را کنترل کند، بنابراین اگر از کار افتاد، نور پس زمینه می تواند کم یا ناهموار باشد.
  • در برخی موارد، برد تیکان ممکن است به نحوی از کار بیفتد که امکان شنیدن صدا را فراهم کند اما ویدئویی نمایش داده نشود.
تعمیر برد تیکان تلویزیون سامسونگ

نقش برد تیکان در تلویزیون سامسونگ چیست؟

در انواع مدل های تلویزیون، نیاز به قطعه ای است که بین مین برد و فلت پنل ارتباط برقرار کرده و به این ترتیب، نمایش تصویر را امکان پذیر کند. برد تیکان تلویزیون سامسونگ یکی از اصلی ترین بردهای داخل تلویزیون است که وظیفه ی پردازش تصویر  و برقراری ارتباط میان فلت و مین برد را بر عهده دارد.

برد تیکان تلویزیون  سامسونگ یکی از اجزای اصلی تلویزیون است که نقش مهمی در بهبود کیفیت تصویر و عملکرد آن ایفا می‌ کند. به عبارتی می توان گفت برد تیکان تلویزیون مسئول اصلی کنترل و مدیریت سیگنال های ورودی و خروجی تصویر است.همچنین وظیفه پردازش تصویر در انواع تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی سامسونگ را بر عهده دارد .

رایج ترین دلایل خرابی برد تیکان تلویزیون سامسونگ

مهم ترین مشکل برد تیکان تلویزیون سامسونگ از کار افتادن این قطعه است. این قطعه از حساسیت بالایی برخوردار است و در اختلالات ریز و درشت تلویزیون به نوعی دخیل است و در معرض خطر  آسیب دیدگی قرار می گیرد . در اغلب موارد که نیاز به تعمیر برد تیکان تلویزیون سامسونگ می شود، خاموشی ناگهانی تلویزیون است . عواملی مثل آبخوردگی پنل تلویزیون ،ضربه ، نوسانات برق و نفوذ مایعات شیمیایی مثل شیشه پاک کن می تواند بر خرابی برد تیکان تلویزیون شما تاثیر بگذارد. از رایج ترین مشکلاتی که می تواند ناشی از خرابی برد تیکان تلویزیون سامسونگ باشد می توان به  موارد زیر اشاره کرد:

  • تصویر دوتایی می شود.
  • اعوجاج تصویر در صفحه نمایش به وجود می آید.
  • صفحه نمایش کاملا سفید است.
  • خطوط مختلف عمودی یا افقی در سرتاسر صفحه نمایش دیده می شود.
  • صفحه نمایش هیچ تصویری را نشان نمی دهد.

تعمیر برد تیکان تلویزیون سامسونگ

از کار افتادن برد تیکان را می توان مهم ترین مشکل و اختلال این قطعه به شمار آورد. وقتی تلویزیون شما دچار آبخوردگی می شود یکی از اولین قطعاتی که از کار می افتد همین برد حساس می باشد. فرآیند تعمیر برد تیکان تلویزیون سامسونگ نیاز به مهارت و ظرافت کاری تعمیر کاران مجرب دارد، چرا که گاهی اوقات خرابی این قطعه چاره ای جز تعویض ندارد.

چون تعمیر برد تیکان تلویزیون سامسونگ و این قبیل موارد کاملا تخصصی است برای انجام این قبیل تعمیرات حتما از یک تعمیر کار حرفه ای و متخصص بهره بگیرید چرا که کوچکترین خطایی که صورت بگیرد پنل تلویزیون شما را هم در گیر خواهد کرد. برای این منظور نمایندگی تلویزیون سامسونگ تعمیرکاران مجربی را در نظر گرفته که با دانش بالای خود هر گونه تعمیرات برد تیکان و دیگر تعمیرات تلویزیون شما را انجام دهند

تعویض برد تیکان تلویزیون سامسونگ

در شرایطی که به هر دلیلی امکان تعمیر برد T-CON وجود نداشته باشد، تکنسین متخصص نمایندگی تلویزیون سامسونگ اقدام به تعویض این قطعه با یک قطعه نو و اورجینال می کند. قطعات استفاده شده در نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ اورجینال شرکتی و با گارانتی معتبر همراه می باشد. که این امر موجب اطمینان خاطر شما مشتریان گرانقدر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-65116453