نمایندگی سامسونگ

علت آب دادن یخچال سامسونگ

یکی از عمده مشکلاتی که برای یخچال و یخچال فریزر ممکن است پیش بیاید آب دادن یخچال سامسونگ است که ممکن است بسیار نگران کننده و ناخوشایند به نظر آید. برخی از دلایل نشتی آب یخچال بسیار حساس هستند و نباید با بی تفاوتی از آن عبور کرد چون ممکن است هر گونه تعلل در تعمیر آن ضررهای مالی سرسام آوری به بار آورد.

بنابراین  لازم است دلایل پیچیده و مهم نشت آب یخچال حتما توسط تعمیرکار متخصص و کاربلد بررسی شود تا قطعات دیگر یخچال شما دچار آسیب نگردد. این مقاله صرفا برای آشنایی شما با علل نشت آب یخچال بیان شده و اگر تجربه لازم در این زمینه را ندارید برای گرفتن نتیجه مطلوب و رضایت کامل از برطرف شدن مشکل پیشنهاد می کنیم از تکنسین متخصص نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ کمک بگیرید.

علت آب دادن یخچال سامسونگ

دلایل آب دادن یخچال سامسونگ

دلایل زیادی باعث مشکل آب دادن یخچال سامسونگ می شود که باید دلایل بروز این مشکل و علت نشت آب بررسی های لازم را به عمل آورد عمده دلایل این مشکل یخچال در زیر گفته می شودکه اگر با رعایت این دلایل گفته شده باز هم مشکل برطرف نشد در موارد تخصصی تر کمک گرفتن از خدمات یک تعمیرکار خبره نمایندگی یخچال سامسونگ توصیه می شود. در اینجا به بررسی این دلایل و راهکارهای برطرف کردن آن مشکل می پردازیم.

  • فرسوده و خراب شدن لاستیک دور درب یخچال

فرسوده و خراب شدن لاستیک دور یخچال باعث می شود هوای ورودی به راحتی به محفظه داخلی یخچال ورود کرده و این امر باعث افزایش چشمگیر رطوبت داخل یخچال می شود و در نتیجه آب اضافی داخل سینی تخلیه سرازیر شده وبه بیرون یخچال می ریزد برای رفع این مشکل بهتر است لاستیک دور یخچال بررسی شده و در صورت نیاز تعویض گردد.

  • خراب شدن فیلتر آب یخچال

یکی دیگر از دلایل آب دادن یخچال سامسونگ می تواند به علت خرابی فیلتر آب باشد فیلتر های داخلی یخچال باید هر شش ماه یکبار تعویض شوند تا رسوبات فیلتر را مسدود نکند و اگر دیر به دیر فیلتر تعویض شود رسوبات باعث می شود آب با فشار زیاد در شلنگ مانده و باعث ترکیدگی شلنگ می شود و همین امر باعث نشت آب می شود.

  • انسداد راه تخلیه آب یخچال

لوله تخلیه آب در پشت یخچال قرار دارد این لوله وظیفه یخ زدایی و تبخیر آب یخچال را انجام می دهد در صورت گرفتگی لوله آب در کف یخچال جمع می شود و به دلیل عدم تهویه خنک کنندگی یخچال پایین می آید در صورت گرفتگی لوله تخلیه باید هر چه زودتر نسبت به تمیز کردن یا تعمیر آن اقدام کرد.

  • معیوب شدن شیر ورودی یخچال

گاهی اوقات علت آب دادن یخچال به معیوب بودن شیر ورودی مرتبط است و امکان دارد شیر ورودی به یخچال دچار خرابی شده باشد. ابتدا باید بررسی کنید که آیا شیلنگ آن مشکل دارد یا شیر ورودی؟ اگر شیر چکه نمی‌کرد، مشکل از شیلنگ است برای رفع این مشکل داشتن مهارت فنی در حد تعویض شیر ورودی آب کافی است. اگر این مهارت را ندارید توصیه می‌کنیم از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. چنانچه شخصاً شیر و شیلنگ را تعویض کردید، اما مشکل نشت آب حل نشد، ایراد از جای دیگر بوده و نیازمند بررسی بیشتر است. به این منظور حتماً از افراد متخصص مشورت بگیرید.

  • فرسوده شدن و شکستگی سینی تخلیه یخچال

سینی تخلیه در کنار کمپرسور یخچال و در قسمت پشت یخچال قرار دارد در اثر استفاده طولانی مدت و یا ضربه وارد کردن ممکن سینی شکسته و دچار اشکال شود در این حالت آبی که از لوله وارد سینی می شد به بیرون راه پیدا کرده و باعث آب دادن یخچال سامسونگ می شود.

  • گرفتگی مسیر تخلیه آب یخچال

یکی دیگر از دلایل نشتی آب این است که ممکن است مسیر تخلیه آب دچار گرفتگی و انسداد شده باشد و مهمترین علت وقوع این مشکل عدم نظافت  داخل یخچال است برای رفع این مشکل ابتدا یخچال را از پریز برق جدا کرده و مقدادی جوش شیرین و سرکه سفید را در مسیر تخلیه آب یخچال بریزید و اگر بعد از این کار باز هم نشتی ادامه داشت با تعمیرکار متخصص تعمیر یخچال سامسونگ در تماس باشید.

تعمیر آب دادن یخچال سامسونگ

اکنون با بررسی این موارد حتما می دانید که علت آب دادن یخچال سامسونگ چیست و کدام مورد موجب نشت آب در یخچال شما شده است در صورت بروز این مشکل و عدم برطرف شدن آن در سریع ترین زمان ممکن با مرکز خدمات نمایندگی یخچال سامسونگ تماس گرفته و از یک تعمیرکار با تجربه و متخصص این کار درخواست کمک و تعمیر کنید تا یخچال شما بیشتر از این دچار آسیب نشود تعمیرکاران کار بلد و حرفه ای ما در کمترین زمان ممکن نسبت به تعمیر یخچال سامسونگ شما اقدام می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-65116453