نمایندگی سامسونگ

علت صدا دادن یخچال سامسونگ

صدا دادن یخچال سامسونگ یکی از مشکلاتی رایج در این دستگاه است که موجب نگرانی و آشفتگی کاربران می شود. دلایل زیادی موجب بروز این مشکل در یخچال سامسونگ می شوند که از جمله می توان به خرابی سیستم دیفراست، خرابی کمپرسور، خرابی فن، مشکل در اواپراتور و غیره اشاره کرد. اگر به تازگی متوجه سر و صدای زیاد یخچال سامسونگ خود شده اید بهتر است راهکارهایی که در این مقاله به عنوان راه حل ارائه خواهیم کرد، را انجام دهید. اگر با انجام این راهکار ها همچنان با مشکل صدا دادن یخچال سامسونگ مواجه هستید بهتر است با نمایندگی یخچال سامسونگ تماس بگیرید و از کارشناسان فنی این نمایندگی درخواست مشاوره و راهنمایی داشته باشید.

علت صدا دادن یخچال سامسونگ

علت صدا دادن یخچال سامسونگ چیست؟

با توجه به مجهز بودن یخچال های ساید بای ساید به سیستم هشدار دهنده ممکن است درب یخچال باز باشد و یا کشو ها و مواد غذایی داخل یخچال به درستی جای نگرفته باشند. در این صورت سیستم هشدار دهنده یخچال سامسونگ شروع به بوق زدن و آلارم دادن می‌کند که به راحتی می‌ توانید با بررسی موارد گفته شده این مشکل را برطرف کنید. در شرایطی ممکن است صدا دادن یخچال سامسونگ دلایل فنی و جدی تری داشته باشد که در ادامه به توضیح این دلایل خواهیم پرداخت.

رایج ترین دلایل صدا دادن یخچال سامسونگ

  • خرابی لاستیک دور درب

یکی از دلایل احتمالی ایجاد صدا در یخچال‌ های سامسونگ، خرابی لاستیک دور درب آن است. لاستیک دور درب یخچال، وظیفه عایق ‌بندی و جلوگیری از ورود و خروج هوا به داخل یخچال را بر عهده دارد. اگر این لاستیک فرسوده، پاره یا نامناسب باشد،  ممکن است  درب یخچال به طور کامل بسته نشود و  در نتیجه،  صدای نا هنجاری از یخچال به گوش برسد.

  • عدم تراز بودن یخچال

یکی از دلایل رایج ایجاد صدا در یخچال‌ سامسونگ، عدم تراز بودن آن است. اگر یخچال به طور کامل روی زمین صاف و تراز قرار نگرفته باشد، ممکن است هنگام کار لرزش داشته باشد و صدای نا هنجاری تولید کند. برای  تراز  کردن  یخچال  سامسونگ،  باید  از  پیچ‌های  تنظیم  ارتفاع  که  در  پایین  آن  قرار  دارند  استفاده  کنید. این  پیچ‌ ها  را  بچرخانید  تا  زمانی  که  یخچال  به  طور  کامل  روی  زمین  صاف  و  تراز  قرار  بگیرد.

  • مشکل در سیستم دیفراست

سیستم دیفراست، وظیفه آب کردن یخ ‌های  اضافی  تشکیل شده  در  اواپراتور  یخچال  را  بر عهده دارد. اگر  این  سیستم  به درستی  کار  نکند،  ممکن است  یخ  در  اواپراتور  انباشته  شود  و  باعث  ایجاد  صدای  نا هنجار  هنگام  شکستن  یخ  شود. تعمیر  مشکل  در  سیستم  دیفراست  یخچال  سامسونگ  ممکن  است  ساده  یا  پیچیده  باشد. در  برخی  موارد،  با  تمیز  کردن  هیتر  دیفراست  و  سنسور  آن  می‌توان  مشکل  را  برطرف  کرد. اما  اگر  هیتر  یا  سنسور  دیفراست  خراب  شده  باشد،  باید  آن ها  را  با  قطعات  جدید  تعویض  کرد.

  • خرابی کمپرسور

کمپرسور، از مهم ترین قطعات یخچال است و وظیفه  فشار  دادن  و  گردش  دادن  گاز  مبرد  در  سیستم  خنک  کننده  را  بر عهده دارد. اگر  کمپرسور  خراب  شود،  ممکن است  صدای  ناهنجاری  تولید  کند  و  عملکرد  یخچال  به  طور  کلی  مختل  شود. در  بیشتر  موارد،  تعویض  کمپرسور  تنها  راه  حل  مشکل  است و باید  توسط  یک  تکنسین  مجرب  انجام  شود.

  • خرابی فن کندانسور

یکی از دلایل احتمالی ایجاد صدا در یخچال‌ های سامسونگ، خرابی فن کندانسور آن است. فن کندانسور، وظیفه خنک کردن کندانسور و  گاز  مبرد  در  سیستم  خنک  کننده  را  بر عهده دارد. اگر  این  فن  خراب  شود،  ممکن است  صدای  نا هنجاری  تولید  کند  و  عملکرد  یخچال  به  طور  کلی  مختل  شود.

  • مشکل در فن اواپراتور

موتور فن اواپراتور این وظیفه را بر عهده دارد که جریان هوا را بر روی کویل های اواپراتور برقرار کند. در صورتی که موتور فن اواپراتور دچار مشکل شود یخچال سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند. موتور فن کندانسور وظیفه ی خنک کردن کویل های کندانسور را بر عهده دارد. این قطعه با کم کردن حرارت، موجب راحت تر شدن عمل برفک زدایی و تبخیر آب های دیفراست می شود.

  • عملکرد نادرست فن

یکی از دلایل احتمالی ایجاد صدا در یخچال ‌های سامسونگ، عملکرد نادرست فن یخچال است. فن یخچال، وظیفه  گردش  دادن  هوای  سرد  در  داخل  یخچال  را  بر عهده دارد. اگر  این  فن  به  درستی  کار  نکند،  ممکن است  صدای  نا هنجاری  تولید  کند  و  عملکرد  یخچال  به  طور  کلی  مختل  شود. تعمیر  عملکرد  نادرست  فن  یخچال  سامسونگ  ممکن  است  ساده  یا  پیچیده  باشد. در  برخی  موارد،  با  تمیز  کردن  پره‌ های  فن  و  محل  اتصال  آن  می ‌توان  مشکل  را  برطرف  کرد. اما  اگر  فن  یخچال  خراب  شده  باشد،  باید  آن  را  با  یک  فن  جدید  تعویض  کرد.

  • شکستگی پره های فن

پره های فن هوای خنک را به داخل کابین یخچال می‌فرستند. در صورت وجود ایراد یا شکستگی در این پره ها یا فن ، یخچال صدای غیر عادی و نا هنجاری از خود تولید می‌کند. در این شرایط حتما باید تکنسین فن یخچال را تعویض کند تا مشکل برطرف شود.

  • وجود مشکل در سیستم نوفراست

در یخچال های سامسونگ سیستمی تحت عنوان نوفراست تعبیه شده است که عمل برفک زدایی را به شکلی کاملا هوشمند انجام می‌دهد. سیستم نوفراست با متوقف کردن المنت در بازه های زمانی خاص، برفک ها را پاک می‌کند. با افزایش حرارت المنت ممکن است یخچال سر و صدایی با شدت کم ایجاد کند که عادی می باشد اما در صورت  شدت دار بودن صدا ، نیاز به عیب یابی یخچال سامسونگ توسط تکنسین ماهر می باشد.

علت صدا دادن یخچال سامسونگ

تعمیر صدا دادن یخچال سامسونگ

اگر با انجام راهکار هایی که به شما اعلام شد همچنان مشکل سر و صدای یخچال سامسونگ شما حل نشد، در این شرایط یک تکنسین زبده و متخصص در امر تعمیر یخچال سامسونگ به محل شما اعزام می‌شود. تکنسین پس از حضور در محل با بررسی و عیب یابی دقیق یخچال ایراد دستگاه را تشخیص و در نهایت اقدام به تعمیر و در صورت نیاز تعویض قطعات می‌کند.کیفیت و دقت در کنار قیمت مناسب جزء لاینفک نمایندگی یخچال سامسونگ می باشد که با اطمینان خاطر می‌توانید به این نمایندگی اعتماد کنید‌.

نمایندگی یخچال سامسونگ

اگر از سر و صدای یخچال سامسونگ کلافه شده اید و احتمال وجود مشکل در قطعات داخلی یخچال را می دهید نمایندگی یخچال سامسونگ به کمک شما می آید‌. شما می توانید با شماره هایی که در سایت قرار داده شده است در هر ساعتی از شبانه روز و حتی ایام تعطیل با نمایندگی سامسونگ تماس بگیرید. کارشناسان پاسخگویی به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه راهنمایی های لازم در جهت رفع مشکل صدا دادن یخچال سامسونگ به شما مشتریان عزیز می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-65116453